6/29/2020

Kocham LATO! [FILM]

Lato! Uwielbiam ten czas, bo to jest moment który daje mi przestrzeń by zrobić krok w tył, wycofać się, przemyśleć wszystko.

To jest dobry moment by odciąć się od wszystkiego, zrobić sobie reset i pomyśleć w 100% o sobie. W tym czasie mamy najdłuższy dzień, słońce jest najwyżej i możemy czerpać z tego okresu na maxa. Czujemy się dobrze, mamy więcej energii, bo ...




6/13/2020

NATURALNE DEZODORANTY. DIY- zrobiłam dezodorant z 3 składników.




Z aluminium w dezodorancie zdezygnowałam juz kilka lat temu. Testowałam różne sposoby i znalazłam kilka godnych uwagi.
HITEM jest CYTRYNA, koszt niski, naturalna i skuteczna ochrona. 🍋🍋
Przy okazji stworzyłam swój piewszy dezodorant z 3 składników.

Zapraszam do oglądania!



5/26/2020

[FILM] ROZGRZEWKA PRZED BIEGANIEM. Zalety biegania.


Rozgrzewka przed bieganie?
Kiedyś absolutnie nie, nie miałam na to czasu. Dopiero po kilku kontuzjach zrozumiałam, że rozgrzewka jest częścią treningu. Teraz nie wyobrażam sobie biegać bez rozruszania ciała. Zapraszam do filmu. :)



5/14/2020

POST PRZERYWANY (INTERMITTENT FASTING). Zalety i wady. [FILM]



Post przerywany to sposób odżywiania, który polega na przyjmowaniu jedzenia tylko przez określony czas w ciągu doby, są różne sposoby na post przerywany.
Najbardziej popularna wersja i najłatwiejsza to 16/8, w której pościmy przez 16 godzin, a przez 8 godzin mamy okienko żywieniowe/

Inne sposoby:
20h/4h – czterogodzinne okienko żywieniowe
24h/24h – naprzemienne dni postu i jedzenia
24h – pojedyncza doba postu w tygodniu

To o jakiej godzinie rozpoczniesz okienko żywieniowe nie ma większego znaczenia. Ważne jednak byś trzymał się ustalonych przez ciebie godzin.Ja zaczynam swoje okienko o 11:00, a kończę o 19:00. Jedna każdy powinien dobrać to indywidualnie pod siebie.

Zalety:

poczucie lekkości,
zniknął problem wzdęć,
płaski brzuch,
zrzucenie kilku kg,
dalej jesz swoje zapotrzebowanie kaloryczne, nie masz diety, nie głodujesz,
lepsza koncentracja i więcej energii
lepsze samopoczucie,
daleje swojemu ciału czas na trawienie, odpoczynek, regenerację.


Wady ( to co wystąpiło u mnie):
przystosowanie się przez kilka pierwszych dni (przynajmniej na początku) czuje się głód
jedzenie większej ilości jedzenia, bo ma się okienko i trzeba zjeść tyle ile się da.




Co można pić podczas postu?

Dozwolone są: kawa i herbata, bez cukru, bez mleka, duża ilość wody, np. z cytryną. W moim przypadku duża ilośc herbatek ziołowych.

Co można jeść podczas okienka ?

Post przerywany to nie dieta, jeśli Twoje zapotrzebowanie kaloryczne to np. 2000 kcal to rozkładasz sobie posiłki w ciągu tych 8 godzin i dalej jeszcz 2000 kcal.
Ja osobiście jem 4 posiłki i czasem dorzucę przekąskę jako piąty posiłek. 

Kiedy trenować?
Najlepiej trenować rano 9:00-10:00 przy czym pamiętać, aby pić dużo wody, oraz pomiędzy przedostatnim i ostatnim posiłkiem czyli u mnie około 17:00-18:00. Wtedy można napić się proteinowego shaka i zjeść ostatni posiłek.

Wniosek:
post przerywany jest dla każdego, myślę że każdy może spróbować i wyciągnąć swoje własne wnioski, testować i bawić się tym. Nie traktuj tego jak reżim i nie wpadaj w skrajność, jeśli czujesz, że godziny które wcześniej ustaliłeś są nieodpowiednie dla Ciebie to przesuń je i baw się dietą.

Zawsze to powtarzam baw się życiem, baw się dietą, tym co jesz, co masz wokoło siebie, bo właśnie po to tu jesteśmy na tym świecie, aby doświadczać. I oczywiście na koniec bierz wszystko z dystansem!

https://www.youtube.com/channel/UCxCiMH6-4goys8h-aFcOtdw



5/06/2020

ŁATWE I SZYBKIE PRZEPISY NA IDEALNE SMOOTHIE

Mówią, że śniadanie to najważniejszy posiłek i coś w tym jest. Jednak nie zawsze ma się ochotę i czas by przygotować pełnowartościowe śniadanie. Wtedy można poratować się smoothie. Wrzucasz wszystko do blendera i za minutę gotowe. Proste i łatwe w przygotowaniu.



Dodaj do obserwowanych