12/14/2014

Zdrowo jeść i nie zwariować.


Każdy z nas ma swoje ograniczenia w głowie, które albo nabyliśmy od osób nas wychowujących i otoczenia, albo co gorsza sami sobie narzucamy. Bardzo często wmawiamy sobie, że nie jesteśmy czegoś w stanie wykonać.
Wszystko zaczyna się w głowie:
twoja zgrabna, wysportowana sylwetka,
nowa praca, dająca spełnienie i satysfakcję,
zrealizowanie pierwszego kroku do osiągnięcia wielkiego marzenia,
czyste jedzenie,
porzucenie palenia,
bycie Vege,
rezygnacja z cukru
i wiele innych.

Tylko my sami nadajemy sens naszemu życiu, skoro coś ci się nie podoba to oznacza, że ty sama zadecydowałaś o tym i na dodatek wmawiasz sobie, że nic nie możesz zrobić w tym kierunku.
Sama przez to przechodziłam, podejmowałam wybór i obwiniałam innych o to. Dodatkowo czekając, aż ktoś inny odmieni moje życie, albo "los się do mnie uśmiechnie".

Tak więc, pytania które pojawiły się na początku mają jedną odpowiedź:
jeśli chcesz coś zmienić w swoim życiu, musisz wiedzieć czego pragniesz, do czego dążysz. Dzięki temu będziesz wiedzieć jakie cele musisz sobie postawić aby to zrealizować.

Mój cel: chcę być zdrowa do końca życia i czerpanie z niego tyle ile się da, więc nie będę rezygnowała z przyjemności, ale poszukam innej drogi, innej metody na to by:
"MIEĆ CIASTO I ZJEŚĆ CIASTKO".


Metoda #1
PRZYPRAWY to najlepszy sposób na aromatyczne, pełne smaku danie. Cynamon, chilli, kurkuma, oregano, bazylia, curry, pieprz oraz himalajska, różowa sól są niezastąpione.


Metoda #2
Jeść to co LUBISZ!!
Lubisz frytki- jedź frytki,
lubisz tortille- zjedz tortille,
nie potrafisz się oprzeć hamburgerowi- zjedź GO.
Przygotuj swoje ulubione fast foody w domu, zamieniaj i eksperymentuj. Wybieraj zdrowe składniki: zrób swój ketchup z pomidorów, wybierz chude mięso, dorzuć więcej warzyw, wybierz pieczenie z piekarniku, zamiast na głębokim oleju, itp.
Takie drobne zabiegi powodują, że kaloryczność produktów się zmniejsza, a ty dostarczasz mu znacznie więcej niż tylko krótkotrwałą przyjemność.


Metoda #3
Zacznij dzień od SŁODKIEGO śniadania.
Widzę, że ten zabieg stosuje wiele fitblogerek i to się sprawdza też na mnie. Stosuje go prawie od 2 lat i to powoduje, że nie mam ochoty na słodycze w ciągu dnia.

Metoda #4
Co zrobić jeśli masz ochotę na słodkie?
Poszukaj ich zdrowszych ZAMIENNIKÓW i nie pozbywaj się przyjemności ze swojego życia.

mój prywatny YummyBox wersja VIP ;-)

Życie mamy tylko jedno i szkoda go na "surowe diety", które powoduję że czujemy się sfrustrowane, złe, głodne i tylko czekamy na jej koniec. Dlatego w sklepie BeYummy znajdziesz przekąski, batoniki, czekolady i inne smakołyki, które nie zawierają cukru, są smaczne, jak najbardziej naturalne, wolne od GMO, większość jest organiczna i przeznaczona dla wegan.

Mieć ciasto i zjeść ciasto!
To jest właśnie to!

Motto dla ciebie na przyszły tydzień: " Kocham siebie i chcę dla siebie jak najlepiej".

11/27/2014

Dlaczego to takie trudne?

 Bo gdyby to było proste, to każdy by to osiągnął!
Szczęście.
Radość.
Akceptacja siebie.
Zdrowie.
Satysfakcja ze swojego życia.
Osiąganie celów.
Szczupłe, zdrowe ciało.
Wolność finansowa.
Zadowolenia z pracy.
Własny biznes.
Spełnianie marzeń.

Wszystko to wymaga wysiłku! Nic nie dzieje się samo, nic do ciebie nie przyjdzie jeśli ty sam nic nie zrobisz w tym  kierunku. Czasem wystarczy jeden krok by pojawiły się zmiany w twoim życiu. Jeśli tego nie wykonasz, będziesz stać w miejscu.
Kilka miesięcy temu przeczytałam:
Bardzo prawdziwe i daje do myślenia, bo sama złapałam się na tym, że oczekuję zmian, robiąc ciągle to samo.
Jest jedna rada na to, znajdź swój cel/ wartość w życiu i podążaj za nią!

Co zrobić, aby wiedzieć co robić?
Spotykam się czasem ze słowami "nie wiem co chce robić w życiu".
Przez bardzo długi okres czasu sama powtarzałam to sobie prawie codziennie. Obok tych słów często padały też inne:
"Kim chcę być? Czym się chcę zajmować? Jaki jest sens życia?".
Najlepszym sposobem na to jest zapisanie na kartce co mi sprawia radość, czym chciałabyś się zajmować na co dzień gdybyś nie musiała się martwić o pieniądze.
Najlepiej zrobić to bez zastanowienia, napisać to co ci pierwsze wpadnie do głowy, bez analizowania i logiki. Przeczytaj to i zapisz jakie kroki musiałabyś podjąć aby to osiągnąć. Następnie rozbij "kroki" na mniejsze cele, a te mniejsze cele na jeszcze mniejsze cele.
Małe cele łatwo jest realizować, niż jeden duży wymagający czasu. Nasz mózg będzie dostawał informacje, że to co robimy ma sens, bo udaje się nam osiągać to co założyliśmy.

Dlaczego nie osiągnęłam celu?
Nie lubimy porażek,
nie lubimy trudności,
boimy się zmian,
a nasz mózg mówi nam co złego może się wydarzyć jeśli zrobisz coś innego niż zwykle.
To jest główny powód- my sami poddajemy się zanim cokolwiek zacznie się zmieniać.
Poddajemy się na samym początku, w obawie przed porażką.
To nic innego jak "naturalny mechanizm naszego mózgu" i tutaj mogę przytoczyć stare jak świat zdanie:
"IDŹ ZA GŁOSEM SERCA".
Czy słyszałaś to już kiedyś?
"Głos serca" to nic innego jak nasze marzenia, pragnienia, spełnienie i życie takie jakiego pragniemy.

Mark Twain powiedział bardzo mądre słowa, które zmieniły mój sposób myślenia całkowicie:

"Miałem tysiące problemów, z których większość nigdy się nie wydarzyła"

Zamartwianie się, wymyślanie dziwnych scenariuszy, oraz negatywne przesłanie do samych siebie:
"Nie uda się", "Nie dam rady", itp. Właśnie to nas pcha do życia, w jakim czujemy się niespełnieni.


Co muszę zrobić by czuć się szczęśliwa?
DZIAŁAĆ!
Cokolwiek to dla ciebie oznacza, zacznij działać. Jakiekolwiek masz marzenia, czy są duże czy małe, zacznij coś robić w tym kierunku. Nawet jak inni mówią, że to bez sensu- nie słuchaj ich- RÓB SWOJE!
Nawet jak natrafisz na przeszkodę- idź dalej. Jeśli nie jesteś w stanie iść- idź na czworaka. Jeśli nawet na to nie masz już sił- czołgaj się, ale nie rób jednego: nie stój w miejscu.

Życzę dużo wytrwałość w realizowaniu marzeń :-)

11/20/2014

Zdrowe nowości w kuchni

Buszowanie po sklepach ze zdrowym jedzeniem, czytanie składów i wyszukiwanie nowinek zdrowego odżywiania to coś co uwielbiam (zaraz obok biegania, ćwiczenia Insanity, gotowania i jedzenia). To mnie pochłonęło w 100% i to chcę robić w życiu. W tych czasach znaleźć smaczne pożywienie z naturalnym składem graniczy z cudem. Jednak cuda się zdarzają i takowe jedzenie istnieje.

Oto kilka nowości, które znalazłam.

Biona- chleb na zakwasie z organicznych składników. 
Oczywiście bez drożdży, bez cukru, spulchniaczy i tysięcy innych chemicznych dodatków.
Smakuje pysznie, bo zdrowe odżywianie jest smaczne i niesamowicie aromatyczne.

Moje śniadanie:

Jajecznica z brokułem, papryką i pieczarkami. Yummy :D
Jako, że przez ostatnie kilkanaście miesięcy na śniadanie jadłam kaszę kuskus z owocami- taka odmiana była szokiem ;-)


Biona- owocowe puree, na zdjęciu z mango i jabłka.
Bez cukru, bez jakichkolwiek innych dodatków- same owoce. Mnie osobiście bardzo przypadł ten mus do gustu. Nie jest za słodki, idealny.

Po zrobieniu tego zdjęcia, zawartość słoiczka zniknęła. Smakuje bardzo naturalnie i owocowo.

Nairns- ciasteczka owsiane z ziołami i pestkami z dynii.

Bardzo aromatyczne i świetnie smakują z hummusem. Jestem oczarowana ich smakiem, chociaż na początku wydawał mi się za bardzo ziołowy, tak z dodatkami kompletnie mi to nie przeszkadza.

...
Tyle z mojego testowania, codziennie wpadają mi do rąk nowe smakołyki, które mają rewelacyjny skład więc przy następnej okazji podzielę się nimi.

11/09/2014

Włącz świadomość

Ostatnio natrafiłam na film na YouTube, dziewczyna opowiadała o tym, że chce schudnąć. Ma do zrzucenia około 20kg i ogromną determinację bo za kilka miesięcy ślub, więc poszła do dietetyka. Dostała od niego dietę 1200kcal.
Pomijając to, że jest cały czas na diecie i raz chudnie, a następnie efekt jojo dodaje jej kilogramów. Dlaczego tak się dzieje i dlaczego dziewczyny pomimo, że stosują setki diet- bez efektów, wciąż przeskakują z diety w dietę w oczekiwaniu na jakiś cud?

Odpowiedz jest dla nich prosta:
im mniej jesz tym szybciej chudniesz?
Im więcej ćwiczysz tym jesteś bardziej umięśniona?
A może to zmiksować?
Nic nie jeść i ćwiczyć dwa razy dziennie czekając na spalony tłuszcz i szukając dodatkowych mięśni na brzuchu.

W świecie internetu krąży wiele mitów, ludzie opowiadają między sobie różne bardziej lub mniej prawdziwe informacje, a dietetycy są tylko ludźmi.
Prawda jest tylko jedna:
aby schudnąć trzeba jeść, ale jeść świadomie.

Mogłabym napisać, że trzeba jeść zdrowo, ale w reklamach mówi się o cukierkach co mają witaminki, a bomba cukrowa jest  nazywana fitness produktem. Aby jeść zdrowo należy włączyć świadomość, zainteresować się tym co się je i jaki to ma skład.

Na jednym z blogów przeczytałam:
"Nic, co ma dłuższy skład niż moja odżywka do włosów, nie ma prawa przejść przez mój przełyk."

Natomiast jeśli przeczytanie składu zajmuje ci dłużej niż 5 sekund nie jest warte uwagi. Szanuj siebie i swoje ciało.
...
Zdrowe, świadome jedzenie nie musi być nudne i mało smaczne. Może mieć w sobie wiele cudownych aromatów, być urozmaicane i smakować o wiele bardziej niż śmieciowe jedzenie, nad którym pracuje sztab ludzi.

Menu:
8:30 
Słodkie śniadanie na ciepło czyli kasza kuskus z cynamonem i imbirem z dużą ilością owoców (banan, śliwki, jabłko) oraz avocado.


12:30
Lunch na szybko czyli kasza kuskus na słono z: czerwoną cebulą, pieczarkami oraz z wędzonym łososiem.

16:00
Obiad: sałata z oliwkami i pomidorem, łosoś i duszone młode ziemniaki w koperku.


19:30
Kolacja: pęczak z pieczarkami, zieloną fasolką oraz koperkiem.

W diecie nie brakuje również małych przyjemności:
"słodycze" bez cukru
ciasto marchewkowe i fasolowo-czekoladowe

11/01/2014

Jak zdrowa dieta wpływa na nasze ciało

Zdrowa dieta to przede wszystkim świadomość tego co jemy i rozsądek. Kierując się tym, że ciało składa się z budulca które sami mu dostarczamy można zdziałać wiele dobrego, ale tylko wtedy jeśli wkładamy do niego to co najlepsze. Idzie za tym dużo warzyw, owoce, picie wody, ziołowe herbatki i wiele innych.


Skóra:
Moja historia: od zawsze problematyczna skóra tłusta. Próbowałam wielu kombinacji suplementów i wielu rodzajów pielęgnacji- nic nie działało na dłuższą metę. Zawsze pojawiały się wypryski, a dodatkowo skóra była odwodniona. Dzięki temu zaczęło pojawiać się o kilka zmarszczek za dużo.

Odpowiednia dieta ma korzystny wpływ na stan naszej skóry:
napina i ujędrnia,
rozjaśnia koloryt skóry (skóra wygląda na promienną),
mniej zmarszczek (przez to, że jest dobrze nawilżona od środka powoduje że zmarszczki powstałe z odwodnienia lub wysuszenia skóry znikają lub spłycają się),
szybsza regeneracja,
odporna na czynniki zewnętrzne (np.nie czerwieni się podczas mrozów)


Paznokcie:
Moja historia: paznokcie miałam okresy, że były twarde i mocne, ale dość często przeplatane były łamliwością, kruchością. Rozdwajały się i aby je doprowadzić do normalnego wyglądu musiałam stosować cud odżywki. Wydawałam na to sporo pieniędzy, a problem ciągle powracał.

Dieta bogata w zdrowe składniki działa dobroczynnie na paznokcie, są:
mocne i twarde,
nie łamią się,
nie rozdwajają,
szybko rosną (raz w tygodniu obowiązkowo manicure, bez tego są za długie i dosłownie przeszkadzają),
mają białe końcówki i wyglądają zdrowo,
nie muszę robić żelowych paznokci, dzięki czemu oszczędzam pieniądze.

Włosy:
Moja historia: od kiedy farbuję włosy zawsze był problem z suchymi, łamliwymi włosami. Rozdwojone końcówki i napuszone włosy po wysuszeniu.
Po umyciu stosowałam zawsze odżywkę lub olejek, pomimo to nie wyglądały zbyć ciekawie. Dodatkowo dochodził problem z suchą skórą głowy, co powodowało dyskomfort.

Zdrowa dieta działa na moje włosy zbawiennie, są:
lśniące,
mocne,
gęste (co kilka tygodniu pojawia się baby hair)
po wysuszeniu wyglądają świetnie i nie trzeba ich układać czy smarować olejkami lub odżywkami,
skóra głowy jest w idealnym stanie.
Moja pielęgnacja:
szampon i odżywka- nic więcej.

Zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta, która łączy się ze świadomym wyborem i przede wszystkim myśleniem daje o wiele więcej niż kupowanie "cud produktów pielęgnacyjnych". To co widzimy na zewnątrz jest etapem końcowym.
Nasze ciało odwdzięcza się za to co dla niego robimy nie tylko w postaci pięknych włosów, paznokci i skóry, ale również wzmocnionym systemem odpornościowym, wspaniałym samopoczuciem i dużą dawką energii. Więc jeśli masz jakikolwiek problem z włosami, paznokciami lub czymkolwiek innym widocznym "gołym okiem" to wiedz, że coś w środku jest nie tak.
Bo aby być zdrowym trzeba dużo jeść - ZDROWYCH produktów. Przy czym trzeba pamiętać, że czasem może nam się wydawać, że coś jest zdrowe, bo w reklamach zapewniają że coś jest FIT i ma witaminki.
Włącz myślenie i zacznij czytać etykiety, interesuj się co wrzucasz w siebie- ten zabieg zmienia życie.
Zacznij działać, bo w twoich rękach leży twoje życie, twoje ciało, twoje zdrowie.
Weź odpowiedzialność za to kim jesteś i co robisz.

Dodaj do obserwowanych