8/15/2015

Oczyszczanie umysłu

Usiądź wygodnie, zrelaksuj się, włącz spokojną muzykę, zamknij oczy i oczyść swój umysł. Medytacja, która jest stosowana między innymi w jodze, staje się coraz bardziej popularna. Chodzi w niej szczególnie o to by "zatrzymać aktywność umysłu", aby przestać myśleć o tysiącach spraw, które mamy do załatwienia lub o rzeczach, które nam się przydarzyły.


Jestem osobą początkującą i wystarczyło kilka razy bym poczuła moc płynącą z medytacji. Przy pierwszym razie nie byłam w stanie opanować myśli, jak już myślałam że mój umysł jest wolny od myśli, to zaczynał myśleć. Brzmi dziwacznie, ale nie zdajemy sobie sprawy ile myśli przez nas przepływa, jak ciężko jest je wyłączyć i jaką destrukcje mogą spowodować. Szczególnie negatywne myśli, które ciągle kłębią się w naszej głowie i wpływają na stan naszego zdrowia.
Lekarze i psycholodzy są jednego zdania, że łatwiej jest wyleczyć pacjenta optymistycznie nastawionego, z silną wolą życia, niż pogrążonego w rozpaczy, samotnego i nieszczęśliwego. Po prostu człowiek pozytywny lepiej reaguje na zabiegi i leki, a jego system odpornościowy skuteczniej zwalcza, to co dla organizmu niekorzystne.

Cele medytacji są rozmaite, poprzez poprawę samopoczucia emocjonalnego i fizycznego, aż po oświecenie. Dla mnie jako osoby początkującej najważniejsze jest by kontrolować swoje myśli, naładować się pozytywną energią, zwiększyć swoją kreatywność, a także by wsłuchać się w swoje wewnętrzne "ja".

tabelka ze strony: www.edulider.pl
To naprawdę działa, jakby mi ktoś powiedział kila miesięcy temu, że po medytacji mogę się czuć jakbym potrafiła przenieść góry (dosłownie i w przenośni), to bym raczej nie uwierzyła. Testując ją na sobie okrywam coraz to głębsze jej znaczenie. Póki co jestem w stanie medytować ze słuchawkami na uszach, słuchając relaksacyjnej muzyki.

 Medytacja to coś więcej niż relaks i kontrola swoich myśli, ciężko jest mi opisać jak dobrze się czuje i co czuje w trakcie i zaraz po. W tym świecie za bardzo skupiamy się na zewnętrzności i w sumie nie ma się co dziwić..jak z każdej strony bombardowani jesteśmy ideałami z photoshopa i kobietami, które przeszły operacje plastyczne po to by zbliżyć się do ideału.
Zatraciwszy siebie w tych czasach, coraz więcej kobiet decyduje się na drastyczne cięcie swojego ciała, po to by zaakceptować siebie. Plaga operacji plastycznych i zabiegów poprawiających urodę nic nie wnosi pozytywnego do życia, jest kolejną chorobą XXI wieku, z której trzeba się wyleczyć. Bo jeżeli nie akceptujesz siebie, to czy nowy nos, usta, piersi to zmienią? Chwilowo może tak? Ale czy w 100%?

Jeszcze jednym tematem tych czasów jest bycie negatywnym i uzewnętrznianie tego w internecie. Nazywane jest to "wyrażaniem swojego zdania". Hejt, krytyka i chamstwo to ostatnio bardzo popularny trend internetowy. Jest tylko jeden problem, osoba która hejtuje tak naprawdę działa na szkodę swoją. Przecież to ona sama siedzi w swoim jadzie i żółci, którą wylewa w internecie. Chwilowy jej upust nic nie zmienia, a życie w negatywnych myślach negatywnie wpływa na wszystko...na otoczenie w jakim się przebywa, na zdrowie, na jakość życia.

Nie wiem, czy medytacja mogłaby zmienić świat na lepszy, ale wiem że może zmienić Twój świat na lepszy, na pełen pozytywnych wartości i uśmiechu.

Jeśli medytujecie, to napiszcie wasze sposoby, odczucia i co wam ona daje.

8/02/2015

Woda z młodego kokosowa

W sklepach z reguły widujemy brązowe kokosy, które głownie są cenione za biały miąższ wewnątrz nich. Jak się bardziej poszuka można również znaleźć zielone, młode kokosy, które mają w sobie dużą ilość wody kokosowej. Wody w nich jest aż po same brzegi, za to nie mają wykształconej białej wyściółki wewnątrz, z której robione są wiórki kokosowe. Woda z młodego kokosa jest bardzo wartościowa i bogata w niezbędne dla organizmu składniki.

Woda kokosowa zawiera:
  • magnez,
  • potas,
  • wapń,
  • fosfor,
  • witaminy: B1, B2, B3, B5, B6, C
a poziom elektrolitów jest identyczny jak w osoczu ludzkiej krwi.
***W czasach II Wojny Światowej, gdy brakowało krwi do transfuzji, przetaczano im sterylną wodę kokosową, co ratowało ich życie.***

Woda jest polecana każdemu, ale w szczególności osobom cierpiącym na anemię, które mają niedobór potasu, narażonym na stres, jak również woda jest idealna na kaca. Mogą ją pić cukrzyki lub osoby, które nie tolerują laktozy.

Wodzie tej przypisuje się działanie antybakteryjne, antywirusowe (zwalcza wirusa opryszczki, grypy), antyalergiczne, przeciwgrzybicze. Działa przeciwzakrzepowo, ma dobroczynne działanie w schorzeniach układu trawiennego i nerwowego.


Woda kokosowa jako naturalny izotonik. Jest wiele na rynku napojów izotonicznych z przeróżnymi składami: barwnikami, słodzikami, konserwantami czy substancjami wzmacniającymi smak. Natomiast Woda Kokosowa jest w 100% naturalna, może nie ma smaku ulubionej gumy do żucia lub porzeczki i innych...ale jest najzdrowszym izotonikiem na świecie.
Skutecznie reguluje gospodarkę wodną i metabolizmu. Nawadnia 10 razy lepiej niż napoje izotoniczne w sklepach, a dodatkowo dostarcza niezbędnych witamin i mikroelementów do naszego organizmu.

200ml wody kokosowej to tylko 5,5kcal, 1,3 naturalnego cukru, 61mg potasu, 5,45mg sodu.

Zawiera również antyoksydanty, które opóźniają procesy starzenia, pomaga w odbudowie kolagenu oraz nawilża skórę. Można stosować wodę kokosową wewnętrznie jak i zewnętrznie. Przyspiesza regeneracje skóry po oparzeniach słonecznych, wzmacnia paznokcie i włosy.

Jak widać zastosowanie takiej wody jest dość szerokie i nie opisałam wszystkich przykładów dobroczynnego działania wody kokosowej na nasz organizm. Warto zagłębić się w ten temat i poszukać młodego, zielonego kokosu- szczególnie teraz podczas upałów.

7/05/2015

Bezbolesne usuwanie cukru z diety.

Cukier to temat w fit blogosferze znany i często poruszany. Nie jedz tego, nie jedz tamtego, tak więc kobiety "rzucają" słodycze i czuję się nieszczęśliwe. Następnie ulegają pokusie i są na siebie złe- bo zawiodły. Schemat się powiela, bo przeważnie pod wpływem impulsu znowu chcą się pozbyć cukru z diety. Do "rzucania" cukru trzeba się przygotować odpowiednio wcześniej: przede wszystkim emocjonalnie, następnie zrobić porządki w szafkach i nastawić wszystkich wokoło do swoich zamierzeń. Stanowczo stwierdzając, że mają wspierać, bądź nie przeszkadzać. To ostatnie jest najtrudniejsze, bo zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał zjeść z tobą lub w twoim towarzystwie COŚ słodkiego.
Pamiętam jak w najtrudniejszym okresie dla mnie, ktoś pojawiał się z czekoladą mleczną milka z orzechami laskowymi i pytał "chcesz?". To była moja ulubiona czekolada, tym trudniej było odpowiedzieć "nie", ale co było najwspanialsze w tym wszystkim, że czułam się z siebie dumna. Wiedziałam, że skoro obiecałam coś sobie i tego dotrzymuję to mogę sobie ufać. To natomiast sprawiło, że poczułam się pewniej sama ze sobą. Niby rzucanie cukru, a tak wiele zmienia w podejściu do nas samych.
Wtedy też nie znałam tych wszystkich zdrowszych słodkości i jadłam suszone owoce oraz świeże owoce, które zastępowały mi "pustkę" po sklepowych słodyczach z cukrem i toną chemii, konserwantów, barwników i składem, którego nie dało się przeczytać.

Bezbolesne usuwanie cukry z diety- sposoby:
1. Owoce świeże i suszone- mówi się o tym ile cukru zawierają, ale lepiej zjeść owoce niż baton napakowany chemią. Owoce należy jeść do południa i to najlepiej o niskim IG- szczególnie jeśli chcesz się zredukować. Dla osób, które chcą się pozbyć cukru i być zdrowym człowiekiem mała rada. Jedz owoce zawsze wtedy kiedy chcesz sięgnąć po zwykłe słodycze.

2. Koktajle owocowo- warzywne- wystarczy blender i dodajesz wszystko to co tobie smakuje. Tworzysz smaczny i pożywny koktajl, który może zastąpić tobie posiłek.

3. Zdrowsze zamienniki słodyczy z www.beyummy.pl - mają naturalne składy, są już wcześniej przygotowane, idealnie nadają się w podróży, lub jak złapie nas chęć na słodycze. Słodkie, pomimo że nie mają cukru i smaczne.

4. Własne wypieki z użyciem ksylitolu lub stewii- ciasta z własnego wypieku to najlepsze pod słońcem "słodycze". Ten tort poniżej to czerwona fasola z kakao i jajkami, a krem to awokado i kakao. Ah...nie ma nic wspanialszego niż delektowanie się ciastem, które można jeść bez wyrzutów sumienia.

5. Własne lody- nie wyobrażam sobie lata bez lodów, a przecież można je wykonać samemu. Poniżej zamrożony banan, kakao i daktyle.


6. Słodkie śniadanie- zaspokajają potrzebę na "coś słodkiego" na prawie cały dzień (w zależności od stopnia "uzależnienia" - jeśli nie wystarcza sięgaj po sposoby wyżej).

Zapraszam do przyłączenia się do wydarzenia : na facebooku by dzielić się ze wszystkimi jak pozbywać się słodyczy sklepowych  i cukru z diety.

6/30/2015

Akcja: Zrób coś tylko dla Siebie.

Akcja: Zrób coś tylko dla Siebie, ma na celu sprawić abyś zaczęła myśleć o sobie i swoich potrzebach. W czasach, gdzie bardziej chcemy zaspokoić potrzeby innych, gdzie w czasopismach, portalach jest tysiące sposobów na to jak sprawić by ktoś inny czuł się świetnie, jak zaspokoić potrzeby partnera, jak być lepszą kochanką, jak być lepszą matką, jak być lepszą kucharką i inne. Ale mało kto pisze jak być lepszą wersją samego siebie, jak każdego dnia sprawić by czuć się dumnym z siebie i swoich osiągnięć, nawet jeśli są one małe dla świata- ale duże dla ciebie. Ja oczywiście też nie będę pisać jak sprawić, aby się było lepszym człowiekiem, bo każdy ma swój sposób- trzeba dać sobie tylko szansę na odkrycie tego.

Należy zacząć oczywiście od tego co mamy w środku, jak czujemy się ze sobą i czy akceptujemy siebie i swoje wady. Zalety zawsze akceptujemy i zapominamy że je mamy, ale wady to już inna sprawa. Są takie dni, że rozmyślamy o nich najwięcej, kolorujemy je, wyolbrzymiamy i zaczynają spędzać nam sen z powiek.
Powiem wam jedno, akceptować siebie jest bardzo trudno, ciągle się pisze pozytywne slogany, motta mądrych ludzi- ale czy ktoś to faktycznie stosuje to do siebie? Możliwe, że są takie chwile przebłysku gdzie mówisz: "osiągnę wszystko, zdobędę świat i jestem piękna", ale za chwilę emocje opadają, życie cię przytłacza i wraca znowu wszystko do wcześniejszego stanu.
Dlatego należy zacząć od początku, wtedy wszystko układa się w całość.
W całej tej akcji chodzi o to, by skupić się tylko na sobie, na swoich myślach, wnętrzu, na tym co mamy w środku. Chodzi o totalne wyciszenie i zrozumienie, że najlepszą przyjaciółką jesteś Ty sama.

Plan:
Wyznacz termin dnia, w którym będziesz mogła totalnie się zrelaksować.
Zaplanuj ile godzin chcesz na to poświęcić, a może też cały dzień.
Wybierz miejsce gdzie nikt nie będzie tobie przeszkadzać.
Wyznacz ile czasu chcesz, aby twój telefon był wyciszony i wtedy po niego nie sięgaj.
Nie zabieraj ze sobą nikogo, zabierz tylko siebie.
Weź ze sobą rzeczy potrzebne w dane miejsce (np. koc, rolki, rower, książkę), coś zdrowego do jedzenia, wodę i ruszaj przed siebie.

Są takie osoby, może jesteś jedną z nich, które już to stosują i wiedzą jak to działa. Może jesteś tą, która zawsze uciekała od siebie samej i bała się zostać sam na sam. Może myślisz, ale to dziwne..o co tej Agnes chodzi? Chodzi o jedno, jak siebie nie akceptujesz to żadna dieta, ilość kilometrów na endomondo, czy 6 treningów w tygodniu nic nie zmieni w Twoim życiu. Ciągle będziesz szukać wad i cały czas będziesz z nimi nieszczęśliwa, więc weź siebie na spacer i wyjaśnij sobie wszystko.

Do tej akcji zapraszam niesamowite kobiety i blogerki, jak i każdą osobę, która chce chociaż przez chwilę pomyśleć tylko o sobie.
Biegomania
Euforia Biegaczki
Ania maluje
keepdreamsclose
bodybuildingisalifestyle
Nebeskaa
Endorfinowy Szał

Opiszcie jak spędzacie czas same z sobą, czekam na inspiracje. Jestem ogromnie ciekawa jak właśnie Ty budujesz dobrą relację z sobą, a co za tym idzie akceptację i lepsze samopoczucie. Zaproś do zabawy inne osoby, niech każda zrobi coś dla Siebie :)

6/21/2015

Po redukcji...

Po redukcji minęło już trochę czasu, na zdjęciach nie widać zbytnich różnic. Natomiast ja osobiście je czuję, bo są to drobne zmiany. Dieta redukcyjna dała mi uschematyzowanie posiłków, pewnego rodzaju zasady co do posiłków, które korzystnie wpływają na mój stan samopoczucia i zdrowia oraz zdrowiej wyglądające ciało.
Teraz wracam do moich zdrowych dań, ale jem jeszcze te zasugerowane z redukcyjnej diety, przeplatam to bo podoba mi się cały ten schemat redukcji. Także zasady sobie pozostawię i będę ze mną cały czas, ale na moich warunkach.
Co teraz jem?

Brązowy ryż z gotowanym kurczakiem i zielona pietruszką. Dodatek: sałata z awokado i czerwoną cebulą skropiona olejem rzepakowym (jedna łyżeczka + przyprawy) .

Pizza na spodzie z twarogu.
 Szybka i łatwa w przygotowaniu, potrzebujesz:
100g twarogu,
1 jajko,
2-3 łyżki płatków owsianych,
przyprawy: sól, pieprz, oregano, czosnek.

Wszystko razem mieszamy, nakładamy na blaszkę starając się cienko rozłożyć masę w kształcie kręgu. Masa się trochę klei więc lepiej podsypać blaszkę mąką lub płatkami. Wkładamy sam spód do piekarnika nagrzanego do 170st na 10-15 minut (aż się zarumieni).
Następnie wyciągamy i zakładamy dodatki: sos pomidorowy, pieczarki, papryka, ser mozzarella, cebula lub inne.
Pieczemy 10 minut i gotowe.

Jabłecznik na ksylitolu i mące pełnoziarnistej (podany na moim ulubionym talerzu w płatki śniegu).
 Sposób przygotowania jabłecznika jest dokładnie taki sam jaki stosujesz w domu, tylko że cukier wyrzucam i zamieniam na ksylitol, biała mąka nie ma prawa gościć u mnie w domu więc pełnoziarnista została wykorzystana, ale cała reszta: jajka, masło, cynamon, jogurt naturalny, polskie jabłka zostały wykorzystane.

Kotlety z soczewicy z sałatką.
Wcześniej ugotowaną soczewicę rozgniatam widelcem z jajkiem, mąką pełnoziarnistą i przyprawami. Dodaję czosnek i piekę na rozgrzanej patelni aż się zarumienią. Podaję z sałatką. Pyszne, szybkie i proste w wykonaniu.

Wrócił też do mnie Snog- mrożony jogurt bez cukru, z dodatkami.

oraz...zdrowe wersje słodyczy z www.beyummy.pl :)
https://www.facebook.com/pages/Be-Yummy/356144187890131
https://www.facebook.com/pulsinandbeond?fref=ts
Żyj zdrowo, bądź aktywna i zawsze się uśmiechaj :)

Dodaj do obserwowanych