5/21/2013

Antycellulitowe Truskawki

 

Sezon truskawkowy w Londynie rozpoczęty, przynajmniej dla mnie, bo truskawki są tu obecne cały rok.W Polsce pojawiają się zazwyczaj na początku czerwca i są to najlepsze truskawki na świecie!! 

Czy warto jeść truskawki?
Tak, zawierają dużo witaminy C (więcej niż cytrusy), witaminy z grupy B, a także wapń, fosfor, żelazo, potas i mangan. Co to właściwie oznacza?  

żelazo*- przeciwdziała anemii
*znajdziesz je w brokułach, papryce, szpinaku, sezamie, suszonych figach

wapń i fosfor- wpływają korzystnie na wzmocnienie kości
* fosfor -najwięcej jest go w mleku, serach, żółtku jaja kurzego, a także w ziarnach zbóż i orzechach
*wapń- można go znaleźć w brokułach, kefirze, naturalnym jogurcie, jajkach, mleku, pietruszce

potas*- odpowiedzialny za prawidłową pracę mięśni i dobrą koncentrację 
 *najbogatszym źródłem potasu są suszone morele, banany lub kiwi- więc jeśli się uczysz do egzaminu to zrób pyszną, zdrową sałatkę z bananów, truskawek i kiwi

mangan*- konieczny jest do prawidłowego trawienia i wchłaniania składników odżywczych
 * znajdziesz go w zielonych warzywach, orzechach, fasoli, szpinaku.

Oczywiście w  powyższej kwestii mogłabym pisać i pisać, bo przykładów, jak i właściwości mikro i makroelementów jest znacznie więcej.

Co jest ważne?
Truskawki to owoce dietetyczne, ich kaloryczność jest niska - 100g truskawek to tylko 35 kcal. 
Zawierają błonnik, który jest odpowiedzialny za prawidłową perystaltykę jelit. Ale co jest jeszcze ważniejsze zawierają bromelinę- enzym rozkładający białko pokarmowe, dzięki temu uzyskujemy również łatwiejsze spalanie tłuszczów i węglowodanów.

Błędy podczas spożywania truskawek
Cukrowanie lub zatapianie ich w śmietanie- to był mój dawny błąd. Uwielbiałam rozdrobnione truskawki w śmietanie, najlepiej 18% z pewną mało zdrową ilością cukru.
Nie róbmy już tego więcej, dlatego że...

Truskawki zawierają :
cukier- fruktozę, o niskim indeksie glikemicznym, po ich spożyciu nie ma nagłych skoków insuliny we krwi,
wodę- pozwala to na oczyszczenie organizmu, usunięcie nadmiaru toksycznych płynów ustrojowych,
bromelinę-  zawarta w owocu trawi białko, które zostało wydzielone w sposób nieprawidłowy , przez co ułatwia dostęp do głębiej umieszczonych warstw tłuszcz.

Pisząc krótko- Truskawki mają działanie ANTYCELLULITOWE:-)
 Dlatego warto wprowadzić je do diety i zamiast ukochanych żelek lub batonika podjadać właśnie truskawki.

Należy pamiętać, że owocami nie należy zastępować posiłków głównych. Owoce są pozbawione białka, które odpowiada za uczucie sytości. 

Ja już swoje truskawkowo- antycellulitowe pudełko mam :-) 


poleca ĆWICZENIE na dziś:
 Pozycja wyjściowa: nogi lekko ugięte, plecy wyprostowane.
Uginamy nogi w kolanach:
* Kolano nogi znajdującej się z przodu nie może wychodzić po za palce stopy.
* Kolano nogi znajdującej się z tyłu powinno być zgięte w taki sposób by powstał kąt 90 stopni.
 Ćwiczenie powtarzamy 20 razy na każdą nogę.
Pod koniec każdej serii zastygamy w pozycji nr 2 na 20 sekund.

Chcesz mieć zgrabne i smukłe nogi?
Jedz truskawki i ćwicz ze mną ;-)

 :*



odpowiedzialny za prawidłową pracę mięśni i dobrą koncentrację

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/dieta-w-chorobie/Potas-skladnik-niezbedny-dla-pracy-miesni-poprawia-myslenie-i-koncetracje_35476.html
odpowiedzialny za prawidłową pracę mięśni i dobrą koncentrację

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/dieta-w-chorobie/Potas-skladnik-niezbedny-dla-pracy-miesni-poprawia-myslenie-i-koncetracje_35476.html
odpowiedzialny za prawidłową pracę mięśni i dobrą koncentrację

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/dieta-w-chorobie/Potas-skladnik-niezbedny-dla-pracy-miesni-poprawia-myslenie-i-koncetracje_35476.html
odpowiedzialny za prawidłową pracę mięśni i dobrą koncentrację

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/dieta-w-chorobie/Potas-skladnik-niezbedny-dla-pracy-miesni-poprawia-myslenie-i-koncetracje_35476.html

25 comments:

  1. uwielbiam truskawki jakie dorodne aż ślinka cieknie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobrze, że zrobiłam zdjęcia bo już ich nie ma :D teraz sobie popatrzę;-)

      Delete
  2. Niestety wiekszosc truskawek sklepowych mnie uczula, ze wzgledu na chemie, ktora w nich sie znajduje, na szczescie w lato jade do Polski do rodzicow i najem sie truskawek prosto z krzaczka bez chemii ani sztucznych nawozow :D
    Pod koniec miesiaca musze sprawdzic pole nieopodal mojego domu, bo ponoc mozna samemu sobie nazbierac truskawek prosto z pola i moze te nie beda mnie uczulac :)
    Swietny wpis i fajne cwiczonko choc obciazajace kolona, ale daje po miesniach :D

    ReplyDelete
  3. kocham truskawki, nie długo zacznie się sezon :)

    ReplyDelete
  4. jak dla mnie to ćwiczenie dość trudne, szczególnie jak pod koniec mam liczyć do 20, nie da sie wytrzymać...

    ReplyDelete
    Replies
    1. O to w tym chodzi, aby przełamywać pewien próg bólu. Próbuj małymi krokami- zacznij od 5 sekund.

      Delete
  5. kocham truskawki, wczoraj było moje rozpoczęcie sezonu:) nie mów nikomu ale ja od czasu do czasu zjem je ze śmietaną :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG! ze śmietaną??? :D skandal ;-) ale nie powiem nikomu:P
      Zapewne jak przylecę do Polski mamusia uraczy mnie truskawkami, ale z jogurtem naturalnym MNIAM:-)

      Delete
  6. Moje plecy przestały boleć więc od jutra ćwiczę razem z Tobą! <3 Szkoda, że truskawki są takie drogie eh..Czekam aż na grządkach mojej babuni się pojawią :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciekawa jestem ile kosztują w Polsce? Ale bym chciała mieć Babunie i taką jej grządkę z truskawkami :D zazdroszczę!!

      Delete
  7. ale mi smaka narobiłaś tymi truskawkami ;)

    ReplyDelete
  8. Oooo dobrze wiedzieć :D lece po truskawki chociaż raz po angielskich truskawkach mnie wysypalo wiec staram się trochę ich unikac...ale może zjem w rozsądnych ilościach ;)
    Dzisiaj robiłam to cwiczenie miedzyinnymi i dalej czuje moje nogi :D z tym ze ja z każdym przysiadem napinam mocno miesnie ud i posladkow i wykonuje to powolutku az czuje ze mam dosyć i wtedy już nie robie tych 20 sekund na końcu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez wykonuje to ćwiczenie powoli napinajac mięśnie ud i pośladków, ale już nie czuje tego jak kiedyś wiec te 20 sekund dodaje mi kopa:-)

      Delete
  9. cwicze to :))) lubie Twoje szczegolowe opisy cwiczen sa bardzo rzetelne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje:* zdjęcie są dość trudne w wykonaniu- robię je sama- bez statywu, telefonem komórkowym.

      Delete
  10. uwielbiam truskawki :P siegam po nie o kazdej porze roku mrozone, w ciescie, no w kazdej postaci nie sposob ich nie lubic!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tam samo- pomijając ciasta :-) ale uwielbiam je!!

      Delete
  11. Mniam, mniam. Uwielbiam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    ReplyDelete
  12. kurcze. nie zdawałam sobie z tego sprawy :D
    no to...idę po truskawki :D

    ReplyDelete
  13. Jeju aż się usmiechnelam!! Ciesze sie, ze Ci sie spodobalo:) Wogole super wydajesz mi sie osoba i mysle ze fajnie by sie nam razem wspolpracowalo gdybysmy mieszkaly blisko siebie widze ze masz glowa pelna pomyslow i profesjonalnie podchodzisz do sprawy,cenie to w ludziach!!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuję:* Bardzo mi się podoba!! Bardzo mi miło jak czytam takie komentarze :-)

      Delete
  14. moze przylaczysz sie do maratonu treningowego blogerek szczegoly tu

    http://www.mokah-blog.blogspot.com/2013/05/maraton-treningowy-blogerek.html#comment-form

    ReplyDelete
  15. uwielbiam koktajle truskawkowe, wszystkie desery, świeczki, balsamy :) truskawki najlepsze!

    ReplyDelete
  16. ooo! znalazłam tu coś dla siebie ,trochę o żywieniu i ćwiczenia! świetne!

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych