5/15/2013

Zmień się na FIT...

Wszystko przemija prócz ZMIANY - twierdził grecki filozof Heraklit. Nie da się ich uniknąć, są wynikiem naszych decyzji lub są całkowicie niezależne od nas. Dotykają nas codziennie.
Zmiany są wszechobecne i zawsze będą się pojawiały w naszym życiu. Czasem natomiast jest tak, że pragniemy zmiany, ale ona nie następuje...jak to jest?
Do niektórych zmian potrzebni jesteśmy my sami i nasze zaparcie w osiągnięciu celu i zmiany swojego życia.
Dlatego warto wyznaczyć sobie cel, przykład:

# wysportowana, zgrabna, zdrowa sylwetka

Zapewne wiele osób ma taki cel i "stara się go zrealizować".
Co zrobić by pragnienia /starania przemienić w widoczne efekty?

1. Nie przeglądaj "motywujących" zdjęć młodych, zgrabnych dziewczyn, to wcale nie pomaga.
Każda z nas jest inna!!

2. Zrób zdjęcia sylwetki z każdej strony, zaznacz DWA miejsca które Ci się nie podobają, np. brzuch / uda.

3. Wyznacz sobie wyzwania
#1 rzeźbienie- brzuch - 20 brzuszków co 2 dzień
#2 spalanie- brzuch/uda - skakanka 5 minut codziennie
#3 spalanie- brzuch/uda - bieganie (zacznij od 1-2km)
#4 spalanie- brzuch/uda - 20 pajacyków, 20 przysiadów, 10 pompek
#5 spalanie- brzuch/uda - jazda na rowerze
Przykładów można wymienić setki, zastanów się co lubisz robić i zacznij od wyznaczenia sobie jednego drobnego celu. Realizacja przyniesie Tobie dużo satysfakcji i motywacji na dalsze wyzwania.

UWAGA! Jeśli zaczniemy od czegoś trudnego, czegoś co nie sprawia nam przyjemności, a dodatkowo nie zrealizujemy naszego wyzwania- przyniesie to efekt odwrotny. Dlatego trzeba mierzyć siły na zamiary.

Przygotowałam tabelkę Agnes FITNESS, którą można pobrać na AgnesDesign.
A poniżej uzupełniona o moje wyzwania i cele, które realizuję.

Na samym dole każdego dnia są do odhaczenia buźki, oznaczające Twoją ocenę z przebiegu realizacji wyznaczonych wyzwań. Na chwilę obecną udało mi się zrealizować to co sobie zaplanowałam:-) oczywiście są dni lepsze, jak i gorsze i jeśli coś nam się nie uda to nie należy się załamywać.

4. Pij dużo wody.
Nalej sobie szklankę wody, dorzuć plater limonki i cytryny, możesz dodać świeżą mięte. Szklankę postaw w miejscu, w którym będziesz w danej chwili a zobaczysz jak szybko zniknie z niej woda.

3 powody dla których warto pić wodę:
#1 oczyszcza organizm z ubocznych substancji przemiany materii oraz toksyn
#2 korzystnie wpływa na regulowanie apetytu i procesy trawienne
#3 woda jest podstawowym składnikiem Twojego ciała, jest niezbędna do transportu cząsteczek i regulacji ciepłoty ciała.
5. Dieta
Twoją dietą powinno być zdrowe odżywianie i to nie przez chwilę, ale na stałe.
Rezygnacja z cukrów i ograniczanie tłuszczu.
Polecam do smażenia bardzo zdrowy olej kokosowy.

Zmień się na FIT!!  Bądź zdrowa!!

Zacznij kreować swoje życie!!

Ja już po bieganiu i Wall Sit. Właśnie parzę zieloną herbatkę i zabieram się za ćwiczenia na pośladki :-) Brazil Butt Lift!!
Na sam koniec największa nuda na świecie A6W :/ już nawet moja ulubiona muzyka nie pomaga. Dziś ćwiczę z Majkelem Jacksonem może on coś zaradzi :P




18 comments:

  1. mi daleko do takiej sylwetki ale zaczęłam ćwiczyć czyli znaczy że już coś robię w tym kierunku mam nadzieję że wytrwam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo się cieszę, że ćwiczysz, nawet jak zaniedbasz jeden lub dwa dni to ćwicz dalej. Pozwalaj sobie na odpoczynek, nie katuj ostrymi ćwiczeniami i dietą. Zdrowo się rozpieszczaj:*

      Delete
  2. Eh miałam zamiar ćwiczyć ale od jakiegoś czasu mam problemy z kręgosłupem :< Coś mi tak sie przesunęło i ciężko mi się schylać, biegać itp itd. Znasz może jakieś ćwiczenia które nie angażują tej dolnej partii kręgosłupa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Większość ćwiczeń w pewnym stopniu obciąża kręgosłup. Proponuje pójść do lekarza i zrobić prześwietlenie. Ostatnio miałam styczność z ćwiczeniami na odcinek lędźwiowy kręgosłupa: typu "koci grzbiet" dla osoby, która ma lordozę odcinka lędźwiowego. Oczywiście było ich zdecydowanie więcej. Mogę Ci je przesłać na maila byś zobaczyła o co chodzi, ale takie ćwiczenia powinien przepisać lekarz, dobierając je indywidualnie pod Ciebie.

      Delete
    2. idź kochana do lekarza ja mam dyskopatię kręgosłupa u dołu i staram się nie wykonywać mocnych skłonów brzuszków żeby sobie nie zaszkodzić mi pomogło leczenie zimnem i naświeltanie magnetronik bynajmniej mnie nic nie boli bo było tak że łóżka nie mogłam wstać

      Delete
    3. Byłam u lekarza i wizytę u ortopedy mam w czerwcu, ale ten koci grzbiet to robie zwykle jak mnie bardzo boli, na dwóch krzesłach i do tego jedna noga zgięta ma swobodnie zwisać pomaga :)

      Delete
    4. Poprawka: (...)"typu "koci grzbiet" dla osoby, która ma wyrównanie lordozy odcinka lędźwiowego" (...)
      Koci grzbiet jest bardzo wskazany po każdych ćwiczeniach, gdyż pozwala kręgosłupowi na chwilę wytchnienia:-)

      Delete
  3. ja od trzech tygodni ćwiczę i widzę spore efekty, ale nie zależy mi na chudnięciu a wyrzeźbieniu ciała :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wyrzeźbione, zdrowe ciało jest najładniejsze- życzę samozaparcia w realizacji wyznaczonego celu:*

      Delete
  4. ooo kurcze jakie mięśnie, super wyglądasz.
    jestem pod wrażeniam. pozdrawiam

    ReplyDelete
  5. Ćwiczę już z 4 miesiące i widzę, że na nogach zaczynają pojawiać się mięśnie i w niektóre rurki przestaje się mieścić ^^

    ReplyDelete
  6. piekna sylwetka,ale to nie dla mnie...jestem len len len i mam slomianny zapal,a poza tym brak mi motywacji,a poza tym jak popatrze na moje rowiesniczki tomi sie zaraz humor poprawia...pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. A Ty widze dzis masz podobne nastroje jak ja ! JA rowniez chcialam dodac taki post, ale zamiast tego doradzam osobiscie! Ujedrniac ujedrniac i jeszcze raz ujedrniac! Swoja droga masz cudowne nogi!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie tylko dzisiaj, ale cały czas:-)

      Delete
  8. Jestem jak najbardziej za tym aby dbać o siebie i swoje ciało. Stawiam przede wszystkim na zdrową dietę jednak ruch i ćwiczenia także uważam za istotne więc w miarę możliwości staram się ćwiczyć ile i kiedy się da :)

    ReplyDelete
  9. Piękne ciałko!!!
    Świetna instrukcja jak osiągnąć cel :)
    Dzisiaj nawet byłam na szkoleniu "Każdy cel można zrealizować" Da się to zrobić jeśli przeprowadzimy zasadę SMART - cel powinien być
    Szczegółowy, Mierzalny, Atrakcyjny, Rzeczywisty i Terminowy!
    Więc dziewczyny - wyznaczajmy sobie cele i je realizujmy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zasada SMART brzmi bardzo mądrze:-) Jestem jak najbardziej ZA by się do niej stosować!

      Delete
  10. figura....wow!
    I super motywacyjny post
    madra,piekna I fit x x

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych