4/16/2015

Co jeść by czuć się zdrowo?

To co jeść by czuć się zdrowo to bardzo indywidualna kwestia każdego człowieka, co jest zresztą zrozumiałe, bo jesteśmy wyjątkowi i niepowtarzalni. Nie ma dwóch takich samych ludzi, nawet bliźniaki się różnią, więc dlaczego miałabym napisać posta, w którym pisałabym że to co ja jem jest super, mega zdrowe i dla Ciebie też będzie? No właśnie, nie napiszę tego bo to byłoby kłamstwo, oczywiście są uniwersalne zasady, które pasuję do większości. Jednak te uniwersalne zasady trzeba przerobić po swojemu i dopasować do siebie. Tak samo jest z dietą redukcyjną, dlatego tak ważne jest aby skonsultować się z profesjonalistą.
Ostatnio pod jednym ze zdjęć pojawił się komentarz pewnej dziewczyny, że nie ma pomysłu na dania na dietę redukcyjną, a ktoś jej odpisał "to wejdź na mojego bloga- tam opisuję swoje posiłki". Super, ale czy te posiłki będą pasowały do innej osoby? Jasne, spróbuj, zobacz jak to się sprawdza na Tobie, albo zrób coś na 100% i poproś o radę kogoś kto się zna, tak by całe zdrowe odżywianie było przystosowane pod Ciebie.
Pamiętaj nie jesteś wszystkimi, jesteś wyjątkowa i niepowtarzalna więc tak siebie traktuj.
Chcę podzielić się z Tobą posiłkami jakie teraz spożywam, by pozbyć się zimowej kołderki tłuszczowej na moim ciele. Nie jest ona jakaś zbyt duża i na zdjęciach wygląda całkiem przyzwoicie, ale ja się z nią czuję nieswojo i chcę się jej pozbyć. Grzała i chroniła mnie zimą, ale wszystko ma swój początek i koniec. Zapewne wróci na zimę znowu.

Moje Menu:

Śniadanie 8:30
Jogurt naturalny, płatki owsiane, odrobina borówek i orzechów oraz jajko i pomidor.









Lunch 12:00
Czerwona komosa ryżowa z kurczakiem i ogórkiem zielonym.

Obiad nr 1 16:00 (w pracy)
Sałata z rzodkiewką, twarożkiem i migdałami.

Obiad nr 2: 19:00
Sałata z oliwkami, kurczak i kasza gryczana.

Kolacja 22:00 (późno?  Monika o wszystkim pomyślała i tak pora mi idealnie pasuje)
Twarożek z kakao i orzechami. Jest to mała ilość, jeśli chodzi o gramaturę, więc czuję się lekko po takiej kolacji.


Po takich posiłkach jestem najedzona i pełna energii. Czuję się lekko i po tygodniu stosowania się do diety redukcyjnej widzę malutkie zmiany, możliwe że dostrzegalne tylko dla mnie. Cieszę się, że się podjęłam tego wyzwania, bo dalej zależy mi na tym by wyglądać zdrowo, a nie chudo. Dlatego zachęcam Cię do rozmowy z trenerem personalnym jeśli chcesz spróbować czegoś innego, chcesz się wyszczuplić, chcesz być zdrowa i czuć się dobrze w swojej skórze lub tak jak ja, lubisz podejmować wyzwania.


31 comments:

  1. Bardzo fajne te Twoje posiłki - takie kolorowe i pełne witamin!

    ReplyDelete
  2. Ciało masz piękne!
    Zdjęcia też bardzo fajne, a posiłki idealnie zdrowe! :)

    ReplyDelete
  3. Super wyglądasz :) !
    Każdy musi dopasować dietę do swoich preferencji :) Ważne, żeby było zdrowo, smacznie, kolorowo. Powodzenia! :)

    ReplyDelete
  4. Wyglądasz super a posiłki wyglądają bardzo smakowicie. Owsianka z rana to u mnie absolutna podstawa (chyba, że mam więcej czasu rano to robię sobie wtedy omlet ;))
    Nie należy bać się późnych kolacji - ważne jest to,aby nie jeść bezpośrednio przed położeniem się spać. Mi samej często zdarza się, że jem po 22 a czasami nawet 23.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odpowiednia kolacja o pozniej porze idealnie sie sprawdza w moim przypadku. "Alicja w krainie ciezarow" swietna nazwa !! :)

      Delete
  5. Świetne zdjęcia do porównania efektów! :)

    ReplyDelete
  6. Ja również wyznaję zasadę, że wszystko jest kwestią indywidualnego dopasowania do SIEBIE. Dieta/ ćwiczenia to kwestie bardzo indywidualne. O ile jesteśmy w stanie powiedzieć ogólnie co jest zdrowe, a co nie, to ustalanie składu, ilości i pór posiłków to zupelnie inna kwestia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha, no i a propos pozostawania sobą w kwestii zdrowego stylu zapraszam na dzisiejszego nowego posta u mnie na ten temat:)

      Delete
    2. Zapewne wejde i poczytam :) Dzieki!

      Delete
  7. Fajnie widzieć efekty zdrowego odżywiania i zrównoważonych treningów! Dla mnie bomba! :)

    ReplyDelete
  8. Posiłki bardzo smaczne i nie są skomplikowane, więc każdy moze sobie takie samemu przygotować. :)

    ReplyDelete
  9. dobrze powiedziane... zywienie to kwestia mega indywidualna i wlasnie takie podejscie musimy miec a nie kopiowac od innych :)

    ReplyDelete
  10. Posiłki wyglądają rewelacyjnie. Są takie kolorowe :). Zjadłabym z chęcią, a twoją kolacje to chyba sobie dziś powtórzę :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zawsze czekam na kolacje i na sniadanie :) dwa moje ulubione posilki ;P

      Delete
  11. Grzała i chroniła mnie zimą, ale wszystko ma swój początek i koniec. Zapewne wróci na zimę znowu.

    serio? to po co ta dieta? dla wahań wagi? nie do końca rozumiem :|

    ReplyDelete
  12. wyglądasz super! :) posiłki też prezentują się ciekawie

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Ponad 1700 kcal, początkowo myślałam że to mało, ale policzyłam swoją wcześniejszą dietę to z dań wychodziło 1900-2000kcal a dodatkowo jeszcze jadłam batony Nakd oraz inne zdrowsze zamienniki słodyczy, które też przecież mają kalorie.

      Delete
  14. Wygladasz normalnie, nic nadzwyczajnego. Jak na kobiete nie po porodzie.... do czego darzysz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha uwielbiam takie komentarze na blogach, no uwielbiam <3

      A co do posta i żarełka- wygląda super :) kolorowo jak nie wiem :D

      Delete
  15. Całkiem fajnie ułożona dieta, podoba mi się :) Moim zdaniem jeśli chcesz schudnąć, to przecież nie ma żadnych przeciw wskazań i nie rozumiem tych wszystkich komentarzy, że przecież tego nie potrzebujesz i wyglądasz super. Moim zdaniem faktycznie super wyglądasz, ale przecież chodzi o to jak się czujesz i jak masz ochotę schudnąć to dlaczego nie? Kwestia indywidualna. Ile będzie trwała redukcja? Buziaki :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie chce schudnac wagowo, zalezy mi bardziej na pozbyciu sie tego co od kilku lat mam na nogach pomimo zdrowego i bardzo aktywnego trybu zycia. Gorna partia ciala wyglada super, ale nogi maja tendencje do magazynowana tluszczu. Chce poeksperymentowac i sprawdzic czy redukcja cos da. Przy okazji potrzebowalam systematycznosci, bo ostatnio praca mnie rozbila z tego trybu. Wiec nie robie tylko by byc szczupla. Chce sprawdzac co sie sprawdza na mnie, a do kiedy bedzie trwala? Do osiagniecia celu :D

      Delete
  16. Jak zawsze u Ciebie mega smacznie! Wyglądasz super :)

    ReplyDelete
  17. Ja się z Tobą całkowicie zgadzam. Każdy z nas jest inny, ma inną budowę ciała, metabolizm oraz oczywiście smakują mu inne rzeczy. Ważne jest aby znaleźć coś co się lubi, ale i co daje satysfakcjonujące efekty.
    Bardzo fajny wpis.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  18. Super to czytać :) No i trzymam kciuki za dalsze tygodnie. Co do nóg, zmiana treningu z pewnością wpłynie na nie mega pozytywnie. Tak trzymaj AGNES! :)

    ReplyDelete
  19. Gdzieś w komentarzach znalazłam informację, że poradziłaś sobie z zespołem jelita wrażliwego. Wiem, że u każdego ten problem (bo trudno to nazwać typową chorobą) może inaczej wyglądać ale może napisałabyś jak u ciebie to wyglądało i jaką dietą udało Ci się z tego wyjść.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Po pierwsze: odrobaczyłam się, zaczęłam stosować lewatywy, zmieniłam nawyki żywieniowe: zdrowo się odżywiam, odrzuciłam początkowo wszystko co mogło wpływać na "zespół jelita drażliwego" (typu: nabiał, mąki, chleb itp.). Teraz wróciłam do jogurtu naturalnego i twarogu i jest wszystko ok. Po chlebie czuję się gorzej więc nie jem zbyt często. Warto poczytać Małachowa "Oczyszczanie organizmu".

      Delete

Dodaj do obserwowanych