5/06/2015

Czym zastąpić mięso z kurczaka?


humorek.com.pl
Dieta redukcyjna to dość ciekawa sprawa. Kształtuje twój charakter i pokazuje tobie na ile jesteś silna by kontynuować ten "jedzeniowy zawrót głowy". Nie potrafię tego nazwać inaczej, bo pojemniczki są ze mną cały czas, nawet jak idę na miasto. Przez pierwsze dwa tygodnie gotowałam w ziołach dwie piersi z kurczaka i zjadałam je w ciągu dnia do dwóch posiłków. Po tym okresie nie mogłam patrzeć na mięso z kurczaka, więc postanowiłam coś zmienić.
Kilka propozycji czym możesz zastąpić mięso z kurczaka.

 5. Twaróg- na 100g ma 18,7 białka
Białko zawarte w twarogu trawi się dłużej, jest powoli rozkładane przez nasze enzymy trawienne, co według niektórych źródeł mówi, że jest idealne jako ostatni posiłek przed snem, ale wtedy kiedy przerwa między posiłkami jest dłuższa. Dlatego też w diecie redukcyjnej ostatnim posiłkiem jest właśnie twaróg, po którym świetnie się czuję.


4. Chuda ryba (np. dorsz, tuńczyk)
Tuńczyk w wodzie na 100g ma 23g białka. Ryba ta jest cenna w kwasy Omega 3, które obniżają ryzyko chorób układu krążenia. Idealnie nadaje się do sałatki, nadając jej cudowny smak.

3. Czerwona fasola sucha  na 100g ma 22g białka. Fasola jest zasadotwórcza, co pozwala  na utrzymanie
równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Dodatkowo zawiera lecytynę, która korzystnie wpływa na prace mózgu.

2. Soczewica zielona na 100g ma 25g białka oraz zawiera kwas foliowy, wapń, żelazo, magnez, witaminę C, niacynę oraz wiele innych witamin i minerałów.
Moim hitem są kotlety z soczewicy.

Składniki na 4 kotlety:
100g soczewicy ugotowanej,
1 jajko,
1 łyżka mąki ryżowej,
ząbek czosnku,
sól, pieprz, chilli.




Wszystko razem mieszamy, a przy okazji widelcem rozgniatamy soczewicę tak by stworzyła się spójna masa. Formujemy kotleciki i wrzucamy na rozgrzaną patelnię bez oleju. Pieczemy aż się przyrumienią.


 1. Tofu- pomimo, że zawiera najmniejsza ilość białka z wyżej wymienionych, bo na 100g ma 12g białka, ale warto spróbować czegoś nowego, a tofu mnie totalnie zaskoczyło- oczywiście pozytywnie.
Smażone z curry i kardamonem to niebo w ustach- szczerze polecam dla osób które lubią dziwne piankowe konsystencje.

To jest moje top 5, które widnieje u mnie zamiast piersi z kurczaka, która na 100g ma 21,6g białka. Warto szukać zamienników i próbować nowości, nigdy nie wiesz czym cię mogą zaskoczyć.

33 comments:

  1. Ja najbardziej z tych wymienionych lubię twaróg :D gości u mnie codziennie na śniadanie :) Ale fasolę też lubię :) i bardzo bym chciała spróbować tofu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tofu jest bardzo dziwne i wlasnie dlatego je uwielbiam :D

      Delete
  2. Dodałabym jeszcze krewetki, które są dość delikatne w smaku jak na owoce morza, a 140g krewetek jest równa 100g piersi kurczaka jeśli chodzi o białko! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czyli mozna je wprowadzic do diety redukcyjnej? :) Jak myslisz?

      Delete
  3. O dzięki ci za ten wpis po 3 tyg mam już trochę dość piersi z kuraka i twarogu ;-P

    ReplyDelete
  4. Wczoraj jadłam pierś kurczaka i mało się nie porzygałam. Matko, jak teraz trudno znaleźć dobrej jakości mięso :/ Zapisuję sobie post w zakładkach, żeby nie zapomnieć, bo chyba przez najbliższy czas nie tknę drobiu :P

    ReplyDelete
  5. Daj spokój z tymi kurczakami, to już nawet nie przypomina mięsa, strach jeść :(

    ReplyDelete
  6. Aż wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłam tofu :P ja bardzo lubię jeszcze serki wiejskie, mają trochę inną konsystencję i jakoś lepiej mi się je wcina, mam wrażenie przy zwykłym twarożku, że łapie mnie zgaga, a z wieśniakiem nie mam tego problemu

    ReplyDelete
    Replies
    1. O tak serki wiejskie też lubię :) dziś sobie kupię zamiast twarogu :)

      Delete
  7. Uwielbiam tofu, a może indykiem?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dla mnie indyk smakuje tak samo :-D

      Delete
  8. twaróg uwielbiałam jak byłam mała, mogłam żreć tonami :D teraz jakoś jem mniej, a może powinnam zacząć pożerać częściej, w końcu chce zrzucić parę kilo...ale za to ryby uwielbiam, a kurczak nie zbrzydnie mi chyba nigdy :D

    ReplyDelete
  9. twarog gosci u mnie niemal codzienne
    biedne kurczaki i indyki zreszta tez

    ReplyDelete
  10. Jeśli lubisz orientalne smaki to podsuwam przepis na kotleciki z czerwonej soczewicy: soczewicę namoczyć przez godzinę w wodzie, rozdrobnić w malakserze, dodać posiekaną świeżą kolendrę, drobno posiekaną czerwoną cebulę, trochę koncentratu pomidorowego (pomoże skleić masę), przyprawić solą, pieprzem i curry lub garam masala, można też dodać ziół prowansalskich. Smażyć z dwóch stron do zarumienienia, można pod przykryciem :) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jestes niesamowity/a :) Dziękuję.

      Delete
  11. Ryby ♥ mniam! Najlepsza alternatywa dla kurczaka :)

    ReplyDelete
  12. Też cenię sobie urozmaiconą dietę, na samym kurczaku z ryżem daleko bym nie zajechała ;) na szczęście tak jak piszesz jest wiele zamienników i można sobie urozmaicić dietę.

    ReplyDelete
  13. tofu polecam również wędzone, na kanapce zastąpi np. wędzony ser lub oscypek ;)
    a ze zwykłego tofu można zrobić tofucznice (google it) z warzywami, żeby było mniej tłuszczu, to bez smażenia tylko na wodzie ;)

    ReplyDelete
  14. Jeśli ktoś rzeczywiście potrzebuje porzucić mięso, to są opcje dobre do przemyślenia.

    ReplyDelete
  15. Wbrew pozorem również orzechy zawierają dużo białka, choćby migdały czy orzechy włoskie

    ReplyDelete
  16. kiedy już nie mogę patrzeć na kurczaka to robię sałatkę z łososiem :) ma 2 x więcej kalorii - 201 na 100g w porównaniu do kurczaczka 100 kcal

    ReplyDelete
  17. Zdecydowanie ryby :) Bardzo ładnie wyjaśnione, pozdrawiam!

    ReplyDelete
  18. Mogę polecić jeszcze wątróbkę ;) 100g wątróbki = 19g białka. Pyszny jest także indyk! Zapraszam na mojego fit bloga na facebook'u i moje 16 kg mniej!

    ReplyDelete
  19. Mogę polecić jeszcze wątróbkę ;) 100g wątróbki = 19g białka. Pyszny jest także indyk! Zapraszam na mojego fit bloga na facebook'u i moje 16 kg mniej!

    ReplyDelete
  20. Mogę polecić jeszcze wątróbkę ;) 100g wątróbki = 19g białka. Pyszny jest także indyk! Zapraszam na mojego fit bloga na facebook'u i moje 16 kg mniej!

    ReplyDelete
  21. Dobrze wiedziec jak urozmaicic diete, zwłaszcza że wszystki ekurczaki to bomby sterydowe niestety :(

    ReplyDelete
  22. Ile pomysłów!!! OMG! ;)
    Zaraz idę na zakupy i do kuchni!!! ;)

    ReplyDelete
  23. Super porady i tyle pyszności .

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych