9/11/2013

Rozgrzewka biegaczki wg Agnes


O rozgrzewce przed bieganiem wie każdy, ale nie każdy wie ile powinna trwać i jak wyglądać. Czasem ignorujemy rozgrzewkę, albo rozgrzewamy się niedokładnie.
Przygotowuje ona organizm do wysiłku, podwyższa temperaturę ciała i zapobiega kontuzjom.

Rozgrzewka wg Agnes
trwa 10-15minut i zawiera ćwiczenia, które pamiętam z podstawówki z w-fu.
Jest bardzo prosta i nie potrzeba w niej filozofii, a odrobinę fantazji i powrotu do przeszłości ;-)

✔ Krążenie ramion w przód i w tył.

✔ Krążenie ramion na przemian z niskimi przeskokami z nogi na nogę.

✔ Krążenie biodrami w obie strony.

✔ Skrętoskłony.

✔ Wymachy prostych nóg do boku.

✔ A-C-Skip

✔ Wymachy prostych nóg w przód i tył.

✔ Krok dostawny.

✔ Krążenie kolan i kostek.

Ćwiczenia powtarzam w różnej kolejności, ale zawsze stosuję zasadę -od góry do dołu. Jak czuję, że dana partia nie jest rozgrzana powtarzam ćwiczenia w różnych kombinacjach.

Rozgrzewka powinna być dobrana indywidualnie.

Sama powinnaś dobrać pod siebie zestaw, po którym będzie ci się łatwiej biegać.
Zanim stworzyłam swoją ulubioną rozgrzewkę trochę czasu minęło. Także ty również daj sobie czas i próbuj różnych kombinacji i urozmaiceń.
 ...

W Londynie coraz zimniej, jesienna pogoda zawitała chyba już na dobre. Nie zamierzam zrezygnować z biegania, bo zapewne znajdzie się gdzieś 30minut w ciągu dnia bez deszczu? :-)

No i rozciągania ciąg dalszy- to jest bardziej nudne niż A6W ;-)
Czy są postępy? Milimetrowe! :] ale ważne, że są :-)

Agnes

40 comments:

  1. Jaki masz ładny brzuszek:) Może zrobiła byś post co jadasz?

    ReplyDelete
  2. no właśnie, wiele osób zapomina o rozgrzewce, a to takie ważne!

    ReplyDelete
  3. Zawsze wykonuję i wykonywałam rozgrzewkę. Powiem szczerze że dużo takich sportowych nawyków wyniosłam z podstawówki. Może jest to śmieszne, ale bardzo sobie to cenię. Teraz większość dzieciaków ma zwolnienie z Wfu, a szkoda. W mojej rodzinie jest taki jeden mały pulpet, którego strasznie lubię, ale nie chce do ciotki przyjść na siłownie woli pograć na grach ;( co za czasy nastały... ja w jego wieku dużo czasu w domu nie spędzałam.
    Buziaczki Aguniu :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. W moich czasach też się biegało na podwórku całymi dniami :-) szczególnie latem- grało się w "2 ognie", podchody, gumę i skakało się na skakance. W zimę na sanki na górce pod blokiem...:D ah..
      A zwolnienie z w-fu było wstydem, uwielbiałam w-f :-)
      Teraz to prawie każde dziecko XXI wieku woli grać w gry.

      Delete
    2. Miałam tak samo! Wspaniałe dzieciństwo.

      Zwolnienie z w-fu będzie wstydem dla dziecka, u którego w domu bardzo dba się o aktywność fizyczną. Jeśli rodzice są aktywi to dzieciaki też, a jak jest to każdy widzi... Mam nadzieję, że to się w końcu zmieni na lepsze :)

      Delete
  4. Moja rozgrzewka jest prawie identyczna :D Nie wykorzystuję tylko kroku dostawnego i skrętoskłonów, a dodaję pajace, krążenie łokci i nadgarstków, wymachy ramion i przeskoki w takim mini-wykroku (nie wiem, jak to się fachowo nazywa :P ).
    Nie mogę się napatrzeć na Twoją figurę! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też czasem dodaje pajacyki, wymachy ramion i to co mi do głowy wpadnie :-)

      Delete
  5. Rozgrzewka jest bardzo ważna, zawsze!!

    ReplyDelete
  6. Rewelacyjne ciało *.*
    A rozgrzewka to rzeczywiście coś bardzo ważnego. ;)
    Pozdrawiam, Victoria. ;*

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam rozciąganie! To moja ulubiona część treningu :P

    ReplyDelete
  8. w Krakowie też pada :( widać, że idzie już jesień! A najnudniejsza rozgrzewka w Twoim wykonaniu staje się najciekawsza :) Buziaki!

    ReplyDelete
  9. Uwielbiam twoje wpisy na blogu! Świetna rozgrzewka!!!
    Za godzinkę mam trening biegowy;-). W całej Polsce pochmurno.Taka rozgrzewka na pewno doda mi sił dzisiaj!

    ReplyDelete
  10. Zobaczcie na nowe treningi obwodowe- do wykonania również w domu, zwłaszcza w taką pogodę.Dziewczyny nie poddawajmy się. Mam cel. Ekstra kreacja na sylwestra.Może to zbyt odległy cel, ale nieźle motywuje.I nośmy się kolorowo i kobieco teraz!! Dużo zdrowia ,trenowania i imprez!!! To podwyższa endorfiny.Zapraszam na moją akcję "ZDROWIE: na blogu :http://miejskifitness.blogspot.com/.
    Będziemy wrzucać codzienne zmiany,motywacje i treningi!
    Im więcej uczestniczek tym lepiej!!!
    WIELKA MOTYWACJA:-)

    ReplyDelete
  11. Właśnie taką rozgrzewkę lubię- proste ćwiczenia i skuteczne! Kilka ćwiczeń podkradnę przed bieganiem, może i ja znajdę rozgrzewkę idealną:)

    ReplyDelete
  12. Masz piękną figurę i inspirujesz do działania. Skorzystam z rozgrzewki...ale tak nie lubię biegać...spróbuję dzięki tobie!

    ReplyDelete
  13. Ostatnie zdjęcie- prawdziwa, szczera radość podczas ćwiczeń!!! Piękne i bardzo motywujące. Chyba pokazuje wszystko, co lubię w Twoich wpisach- niesamowitą autentyczność, zaangażowanie i pozytywną energię. Mnóstwo energii i siły.
    Chyba troszkę przesłodziłam ten komentarz :)

    ReplyDelete
  14. Uwielbiam te Twoje wpisy i porady:)

    A figurę masz tak idealną że jeszcze bardziej chce się czytać o Twoich działaniach:)

    ReplyDelete
  15. rozgrzewka i rozciąganie podstawa treningu biegowego:) widzę,że nie zapominasz o niczym :) super

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale oczywiście, że nie zapominam:-) nie wyobrażam sobie treningu bez rozgrzewki, rozciąganie bym pominęła- ale widzę, że jest tak samo potrzebne. Także jak się chce trenować to najlepiej robić to na 100% :P

      Delete
  16. bardzo fajny zestaw :) jednak wciąż nie przekonałam się do biegania ;) uwielbiam Twoją figurę! jest idealna! :)

    ReplyDelete
  17. Wstyd mi,bo moja rozgrzewka trwa 5 minut,potem krótki marsz i biegnę.Wiem,to złe,i jestem taka niegrzeczna:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj za krótko. Dodaj jeszcze 5 minut. Lepiej się porządnie rozgrzać niż leczyć kontuzje.

      Delete
  18. Wymachy prostych nóg do boku- pełna optymizmu Agnes, hahaha (;
    Tak, to zdjęcie to mój faworyt (;
    A rozgrzewkę przetestuję. Promise!

    ReplyDelete
  19. Jak jutro będę szła biegać to wypróbuję Twój zestaw. :) Na pewno się przyda. Masz cudowne ciałko :))) Oddaj mi mięśnie... :D

    ReplyDelete
  20. bieganie jest dobre na wszystko, na kaca, na ból głowy polecam :)

    ReplyDelete
  21. No tak rozgrzewka...a ja biegnę bez niej...muszę ją wykonywać? Serio?

    ReplyDelete
    Replies
    1. musisz przygotować swoje ciało na intensywniejszy wysiłek- po to jest rozgrzewka

      Delete
  22. Piękne masz ciało :) bardzo przydatny post.

    ReplyDelete
  23. dzięki i mam nadzieje, że to zdrówko wróci, bo w sobotę czeka nas wesele :)
    Nie muszę odwiedzać witryn z motywacjami, wystarczy, że zajrzę do Ciebie! :) nie mogę się napatrzeć :) i gratulacje osiągnięcia takiego efektu!

    ReplyDelete
  24. Idealny post bo dzisiaj idę biegać! :)
    Ja rozgrzewam się 15 minutowym marszem ale od dzisiaj zacznę rozgrzewkę wg Agnes :)

    teen-life-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. w Polsce niestety też, i martwi mnie to że pogoda zniechęci mnie do biegania, a co do rozgrzewki to nie wolno o niej zapominac

    ReplyDelete
  26. oj ja też czasami z ta rozgrzewką jestem na bakier...

    ReplyDelete
  27. Ćwiczysz i ćwiczysz :) Samodyscyplina, super!

    ReplyDelete
  28. Masz piękne zgrabne ciało ;)
    A rozgrzewka jest bardzo ważna. Przyznaje się że jestem z tych którą szybko rozgrzewka nudzi ;/

    ReplyDelete
  29. Ciało masz super! Rozgrzewka to podstawa. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  30. A moja rozgrzewka to zazwyczaj jakieś ćwiczenie z Tiffany ;PP

    ReplyDelete
  31. Wszystko co trzeba jest, ale jeśli mogę się przyczepić do czegoś to ćwiczenia powinny być robione w kolejności od tych bardziej statycznych (krążenia, wymachy) do dynamicznych (skipy, podskoki, trucht) ;)

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych