3/22/2014

Jesz to co lubisz?

Można jeść to co się lubi i świetnie się czuć w swojej skórze. Wystarczy odrobina chęci.

#1 Mam ochotę na słodkość?- Robię ją sama.
Placek z kaszki kukurydzianej z jajkiem i mlekiem migdałowym. Na górę rozgnieciony banan i czekolada ze stewią.
Jadłam chemiczne, zabarwione słodycze przez 30 lat i mówię im NIE! Teraz WIEM CO JEM  i smakuje mi to bardziej.
Także jeśli chcesz porzucić słodycze sklepowe, a nie wiesz jak, lub Twoje zmagania zawsze kończyły się na batoniku lub ciastku- zamień je na słodycze własnej roboty- zmieniaj ich recepturę, eksperymentuj ze składnikami, np.
zamiast cukru---> banan; zamiast masła---> olej kokosowy

Naleśnik z mąki kukurydzianej, jajka i mleka migdałowego- podany z masłem orzechowym i bananem.
Po takim posiłku jestem syta, wiem co jem, a dodatkowo można wyeliminować "emocjonalne zapotrzebowanie" na słodycze sklepowe.

#2 Mam ochotę na kebab?- Robię go sama!
Sos czosnkowy na jogurcie greckim, mieszanka sałat i warzyw + kurczak w curry.
Wiesz co jesz, czujesz się po tym lekko i zdrowo- a Twoje ciało się odwdzięcza pięknym wyglądem- czyż to nie jest układ prawie idealny?
Jedyny minus musisz sama wszystko przygotować, ale zamień to na PLUS ponieważ dzięki temu wiesz dokładnie co wkładasz do środka i sama podejmujesz decyzję co tobie smakuje.Nie musi to być podane z białą kapusta jak to w kebabach zwykle bywa, ale z pysznym mixem sałat z warzywami.

To samo dotyczy się pizzy czy hamburgera, które z łatwością można przygotować w domu.

 #3 Kolacja po 18?- Pewnie!
Po internecie krąży informacja o tym, aby ostatni posiłek zjadać do 18tej. Także jeśli kładziesz się spać o 21:00 to skorzystaj z tej rady, ale jeśli kładziesz się o północy (jak ja) możesz pozwolić sobie na lekką kolację o 21:00.
Brązowy ryż z warzywami, czerwoną fasolą i jajkiem.

Batat w chilli, czyli słodki ziemniak skropiony oliwą, z dodatkiem soli, chilli i  tymianku. Pieczony 40 minut  w temperaturze 220st.

Placki z cukinii, papryki i zielonej cebulki podane z jogurtem greckim i warzywami.

...
Warto jest jeść to co się lubi ponieważ jedzenie sprawia nam przyjemność. Warto zwracać uwagę na to co wkładamy do naszego ciała, ponieważ jest to jego budulcem i jeśli chcesz wyglądać zdrowo, musisz jeść zdrowo.
ZDROWO SIĘ ROZPIESZCZAJ!

73 comments:

  1. Zdrowo nie oznacza nudno i niesmacznie, a jak robisz placki do kebaba?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z mąki, soli i wody a następnie smaże na patelni- czasem kupuje.

      Delete
  2. masz święta rację! zdrowe jedzenie wbrew pozorom jest według mnie smaczniejsze i ciekawsze niż te wszystkie chemiczne rzeczy ;) ten placek skradł moje serce swoim wyglądem, muszę wypróbować! jestem pewna, że skradnie również serce moim kubkom smakowym :D

    ReplyDelete
  3. Mniam, mniam, mniam. Właśnie kupiłam mąkę kukurydzianą i spróbuję zrobić naleśniki. Kiedyś robiłam i mi się rozwaliły, nie mogłam ich przewrócić na drugą stronę :-( Ale spróbuję znów. Ja lubię naleśniki na ostro z mięsem i taki kukurydziany by się świetnie do tego nadawał.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez chce zrobić na ostro, myślałam o mięsie mielonym z indyka z pomidorami, chilli, czerwona fasola i innymi dodatkami :-)

      Delete
  4. Świetny wpis, z niektórych pomysłów skorzystam. Ja w tym tygodniu zrobiłam swoją tortillę, wyszła świetna.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Czy ja tam widzę zarys bicka? :) własne potrawy są najlepsze; )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Agula :-) pompuje bicki i robie treningi na górną partie.

      Delete
  7. aż się głodna zrobiłam :D mogłabyś podać proporcje na ten placek z kaszki kukurydzianej? uwielbiam twoje przepisy, zdrowe, a jak smakują... mmm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ogólnie to ma być konsystencja ciasta naleśnikowego, a proporcje podam jak jutro będę je piekła, bo wszystko "na oko" dodaje :-)

      Delete
  8. wow, wygląda smakowicie. Jesteś dla mnie wielką inspiracją, jeżeli chodzi o żywienie. Koniecznie podziel się przepisem na te piękne placki i chlebek z facebooka(please), muszę spróbować!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście wszystko podam :-) bardzo proszę o cierpliwość Kasiu:-*

      Delete
  9. Wszystko jest pyszne:) Zaczęłam sam przygotowywać słodkości, bo bez nich ciągnie mnie do batoników. A zaczęło się od dziecka, bo powinno mieć zdrowe słodycze.

    ReplyDelete
  10. Dokładnie tak!:) Ze wszystkim co piszesz się zgadzam,zdrowo,kolorowo i wartościowo,to jest to co lubię!:) A oglądając Twoje menu prawie za każdym razem mam ochotę ugryźć monitor:D

    O kochana,bicepsik widzę?:) Pięknie:) :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj tak :-D rośnie jak na drożdżach ;)

      Delete
  11. Twoje dania tak smacznie wyglądają więc z pewnością muszę dobrze smakować, a placuszki z cukinii uwielbiam :)

    ReplyDelete
  12. oo tak ja bardzo lubię jedzenie rozpieszcza moje zmysły jak zawsze dużo pomysłów u ciebie:)

    ReplyDelete
  13. Kochana, możesz mi podać Twój przepis na placuszki z cukinii? Zrobię sobie dziś na kolację :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedna cukinia, pół papryki, cebulka Zielona wg uznania. Jajko, mąka pełnoziarnista 2 łyżki, sól, pieprz, chilli, 2 ząbki czosnku. Mieszamy wszystko i smażymy na oleju (kokosowym)

      Delete
  14. Zgadzam się z Tobą - wielu osobom zdrowe odżywianie kojarzy się z wmuszaniem siebie jedzenia albo ciągłym kurczakiem z ryżem. Zupełnie niepotrzebnie.

    PS Dobry biceps :)
    PS 2 Ja tam masła nie zamieniam - masło jest super :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bicek w trakcie realizacji :-) maslo jem ale czasem zastępuje :-)

      Delete
  15. Masz rację! Przecież co na siłę to bez przyjemności! A skoro lubimy zdrowe smaki to wykorzystajmy to :-)! Naleśnik z kaszy kukurydzianej wygląda obłędnie, tak "tłusto" :P

    ReplyDelete
  16. Agnes a powiedz czy zamiast mleka migdalowgo można dac normalne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście że możesz. Czasem dodaje wodę

      Delete
  17. Jakiś czas temu dowiedziałam się o Twoim blogu i przeczytałam wszystkie wpisy. Nie traktujesz zdrowego jedzenia jako okresową męczarnię, po to żeby później powrócić do starych nawyków. Jestem Ci bardzo wdzięczna za przedstawienie takiego sposobu myślenia :). Każdy wpis czytam z radością, bo widzę, że nie traktujesz takiego stylu życia jak przymus, tylko cel sam w sobie. Przyjemny cel, który każdego dnia można z łatwością osiągnąć, byle tylko nastawiać się do życia pozytywnie :*.

    ReplyDelete
  18. Też robię domowe słodkości i burgery i tortille, zdrowo, smacznie i bez wyrzutów sumienia:)

    ReplyDelete
  19. Otoz to. Zdrowy styl życia nie może być katorga

    ReplyDelete
  20. aż zgłodniałam :P
    jak to wszystko pycha wygląda! :)

    ReplyDelete
  21. placki z cukinii wyglądają niezwykle smakowicie! mogę prosić o przepis?
    pozdrawiam!

    maciejkowa.blogspot.ie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście :-) --> Jedna cukinia, pół papryki, cebulka Zielona wg uznania. Jajko, mąka pełnoziarnista 2 łyżki, sól, pieprz, chilli, 2 ząbki czosnku. Mieszamy wszystko i smażymy na oleju (kokosowym)
      Życzę smacznego.

      Delete
    2. dziękuję - wypróbuję na pewno :)

      Delete
  22. Swietny post, jestem na 3cim roku studiow medycznych i zawsze dbam o to aby przyrzadzic sobie danie w domu. Nie ma zadnych wymowek typu "brak mi czasu!" Uwielbiam wlasnie taki domowy kebab, robie dokladnie tak samo:D Wiadomo ze nie jem tego co dziennie, a kolezanki z zdziwniem sie mnie pytaja jak ja od lat utrzymuje szczupla sylwetke... ludzie naprawde nie doceniaja domowych posilkow. Dzisiaj np. ugotowalam brazowy ryz z warzywami (Hortex orientalne) i do tego klika krewetek. PYSZNOSCI, i super pelnowartosciowy posilek. :) Twoje posilki wygladaja super smacznie, musze wyprobowac te placuszki. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo mądrze postępujesz- zdrowa dieta ma być stylem życia a nie chwilowym kaprysem dlatego utrzymujesz świetna sylwetkę.

      Delete
  23. Pewnie, że jem to, co lubię! :) Nie odmawiam sobie niczego, na co mam ochotę. Z tym, że nie rozumuję tego jako "mam ochotę na McD - idę do McD" czy "chcę czekoladę - kupuję pierwszą lepszą". Wiem, czego mój organizm potrzebuje, czy mam smaka na słone, ostre czy słodkie, jakie przyprawy muszą się znaleźć w daniu i co dodać, aby potrawa była pełnowartościowa.
    Twoje zdjęcia jak zawsze mega inspirują :)

    ReplyDelete
  24. Ooo tak, kocham zdrowo się rozpieszczać!! :) Naleśnik kukurydziany wygląda bosko :)

    ReplyDelete
  25. Strasznie lubię takie placuszki z cukinii, ale bardziej w wersji modyfikacji placków ziemniaczanych - tzn. 80% cukinii i 20% ziemniaków.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez próbowałam i bardzo mi smakowy. Z ziemniakami są bardziej chrupiące.

      Delete
  26. Ale ładne ramię! Aż przyćmił mi chęć na jedzenie po tych pysznych zdjęciach! ;)

    ReplyDelete
  27. najlepszy wpis ever!! jestes mistrzem

    ReplyDelete
  28. Proszę, sprawdź w słowniku, co oznacza "iż", bo używasz to słowo niewłaściwie i naprawdę ciężko się czyta takie zdanie. "Iż" to nie to samo, co "ponieważ". "Iż" to inaczej "że". Zdanie "Warto jest jeść to co się lubi iż jedzenie sprawia nam przyjemność" z tym "iż" w środku najzwyczajniej w świecie nie ma sensu.
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zmieniłam i faktycznie brzmi lepiej z 'ponieważ' wiec dzięki ;)

      Delete
  29. Mogłabyś podsunąć kilka pomysłów na drugie śniadania? Co zazwyczaj jadasz?
    I poproszę jeszcze o przepis na placek z kaszy i naleśnik z mąki kukurydzianej :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szklanka mąki kukurydzianej, jedno jajko, 3/4 szklanki mleka lub wody. Dodatkowo można posłodzic łyżeczką miodu, dorzucić rodzynki, żurawine.
      Pomysły? :) cały blog jest w takich pomysłach: Placki z Cukinii, ryż z warzywami, Kasza jaglana z pieczarkami i jajkiem.

      Delete
    2. Wiesz z tym drugim śniadaniem to zapytałam, ponieważ dopiero niedawno zaczęłam interesować się prawdziwym zdrowym odżywianiem i że tak powiem wcześniej jadłam mało, bardzo mało. Obecnie staram się bardzo "dobić" do w miarę normalnej kaloryczności jedzenia. W związku z tym do tej pory moje drugie śniadanie to było jabłko/gruszka ewentualnie banan i zadałam to pytanie w kontekście "co się nadaje na drugie śniadanie i nie jest to za dużo jak na taki posiłek". Czy Twoim zdaniem to powinien być normalny, pełny i pełnowartościowy posiłek czy tylko przekąska jak właśnie jabłko?

      Delete
    3. Zawsze jem posiłek pełnowartościowy, z tego względu że byłabym bardzo głodna jakbym zjadła tylko jabłko.

      Delete
    4. Dziękuję za odpowiedź :)
      A można poprosić jeszcze o proporcje na placek z kaszy kukurydzianej?

      Delete
    5. Jak będę robić taki Placek to specjalnie dla ciebie sprawdzę proporcje :-)

      Delete
    6. Z góry bardzo dziękuję :)

      Delete
  30. Uwielbiam takie domowe burgery, kebaby, pizze - jedyne co nas ogranicza w kuchni to tylko nasza fantazja.

    ReplyDelete
  31. Ja też lubię szukać dla siebie zdrowszych alternatyw dla nie zawsze zdrowego jedzenia. :)

    ReplyDelete
  32. Ja uwielbiam swoje domowe hamburgery, tudzież kanapki typu subway. Są o wiele zdrowsze i przede wszystkim wiem, co jem. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez lubię takie kanapki na ciepło- oczywiście domowe :-)

      Delete
  33. Zainspirowana Twoją kuchnią :-) zrobiłam właśnie placuszki kukurydziane. Podałam z jogurtem naturalnym i wiórkami kokosowymi. No no pycha!

    ReplyDelete
  34. Pysznie to wszystko wygląda!
    Aż zgłodniałm ;)

    ReplyDelete
  35. wiesz co? ten post chyba zmieni moje życie... zawsze chciałam wyeliminować całkowicie słodycze, ale nigdy się nie udawało, ponieważ po kilku dniach wyrzeczeń rzucałam się na nie. Bo przecież organizm potrzebuje czasami czegoś słodkiego, ale zdrowego. A ten post jest kluczem do sukcesu! Bo wszystko zaczyna się w głowie. Dzięki wielkie! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ale oczywiście że nie da się porzucić smaku słodyczy, ale można dokonać wyboru i żyć zdrowo :-)

      Delete
  36. Je je je je!!!! Takich postów powinno być więcej!! Motywujesz do zdrowego jedzenia jak nie wiem co!!! O Wielka Agnes :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ty mi lepiej napisz jak mieć takie nogi jak Twoje :-)

      Delete
  37. Zgadzam się w 100% słodkie może być zdrowe! Lepiej samodzielnie przygotowywać takie smakolyki jak masło orzechowe za którym przepadam :))) Podobnie z plackami z cukini, a jakslysze te glupoty nie jedzenia po 18 to smiać mi się chce. 2h przed spaniem ze spokojem mozemy zjesc cos lekkiego, chociazby salatke badz rybe z parowaru :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dokładnie, słodkie może być zdrowe :-)

      Delete
  38. To jest jeden z Twoich najlepszych postów. Zdecydowanie zachęciłaś mnie do robienia własnych słodkości. Ogólnie lubię przygotowywać sobie zdrowie jedzenie, ale na słodycze pomysłu nie miałam. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  39. Po obejrzeniu tych fotek od razu się chce to zjadać :) Już niedługo ruszę z produkcją takich potraw. Na razie mam ograniczone węglowodany, ale za 2 tyg. będzie uczta :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mam podobnie;) trzymaj się!

      Delete
  40. ostatnio byłam na debiutach fitness w ostrowii mazowieckiej i wiesz, zastanawiałam się, czemu Ciebie tam nie ma ? :)
    a.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-) a wiesz...dobre pytanie !! ;-)

      Delete
  41. Aga, Twój placek/naleśnik kukurydziany bije u mnie rekord popularności. Uwielbiam go! Dzięki za inspirację :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uwielbiam go również :D ale teraz zastępuje miejsca innemu plackowi :D

      Delete
  42. Na pewno spróbuję, też jestem za tym, żeby sobie niczego nie odmawiać, tylko stawiać za zdrowsze wersje:)

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych