5/25/2014

Zjedz mnie


Jedzenie sprawie wiele przyjemności, sięgamy po nie nie tylko jak jesteśmy głodni. Towarzyszy nam w chwilach dobrych i złych, raz nam smakuje, a kolejnym razem nie. Jedzenie nas otacza, codziennie się zastanawiamy co zjeść- to jest nasz codzienny rytuał. 

Wszystko co kolorowe, ładnie podane z odrobiną fantazji wprawia nasze kubki smakowe w "ruch", chcemy ich użyć i zatapiać się cudownym smaku. Jedzenie krzyczy do nas "zjedz mnie".
Kolejną sprawą są sztaby ludzi pracujących nad wyglądem jedzenia, niekoniecznie zdrowym. Ma cieszyć oko, ma sprawiać, że pragniesz jeść. Reklamy są komponowane w taki sposób by oddziaływały na emocje, bo jedzenie jest emocją. Jest doznaniem, które uwielbiamy.
Dlatego warto sprawić by te doznania towarzyszyły nam podczas zdrowych pełnowartościowych posiłków, które sami przygotowujemy.

Fantazja #1
Warzywa zatopione w cieście naleśnikowym
 Na patelni dusimy ulubione warzywa. W moim przypadku to:
fasolka szparagowa,
czerwona cebula,
papryka,
cukinia,
bakłażan.
Przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i chilli. Jak warzywa będą miękkie to zalewamy je ciastem naleśnikowym.
Składniki ciasta: mąka kukurydziana, jajko, woda, sól- proporcji nie znam, ma mieć konsystencję ciasta naleśnikowego.
Smażymy aż się zarumieni i delikatnie obracamy na drugą stronę. 
Smak niesamowity! Uwielbiam takie eksperymenty.

Fantazja #2
Naleśnik z owocami
Naleśnik (skład: mąka kukurydziana, jajko, mleko migdałowe), dżem bez cukru porzeczkowy i kiwi.

Naleśnik z bananem, winogronami, borówkami i czereśniami.

Fantazja #3
Sałatka z kurczakiem i ciecierzycą.
Skład:
sałata,
pomidor,
oliwa z oliwek z przyprawami,
ciecierzyca,
kurczak w curry z chilli.

A do tego miseczka ryżu brązowego z curry i kurkumą.


 Oto moje 3 ulubione 'Fantazje', którymi się delektuje podczas posiłków. 
Ale co jest najważniejsze by jedzenie nie tylko sprawiało przyjemność, ale było zdrowe i jak najmniej przetworzone. Staraj się wszystkie posiłki przygotowywać w domu, nawet jak cały dzień jesteś po za nim. Baw się jedzeniem, komponuj własne dania, poznawaj nowe smaki i nie bój się eksperymentować.

Mój sekret na idealną sylwetkę:

nie liczyć kalorii,
jeść to co się lubi w wersji zdrowej,
czytać etykiety,
nie jeść słodyczy sklepowych,
piec własne 'fit' ciasta,
odwiedzać sklep ze zdrową żywnością,
biegać,
trenować,
stosować obciążenie podczas treningu,
odpoczywać,
relaksować się,
unikać cukru (nawet tego ukrytego),
przygotowywać wszystkie posiłki sama,
pomijać wszystkie "diety" szerokim łukiem,
pić dużo wody,
próbować nowości,
eksperymentować z jedzeniem,
nagradzać się
i....
cieszyć się życiem!

 Prawda, że proste? ;-)

49 comments:

  1. Proste i efektywne, wiem po sobie, bo stosuję :)
    Tych warzyw będę musiała spróbować :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To co proste z reguły jest efektywne :-) a warzywa są pyszne, jak mam przerwę w pracy na lunch to idę do domu i wymyślam coś na szybko :-) oto efekt.

      Delete
    2. Racja, racja :)
      Ja wolę owocki od warzyw, ale do takiej na przykład soczewicy nie bardzo mi pasują :P No i dorzucam je zawsze do smoothies :)

      Delete
    3. Owoce do soczewicy? :D Ty to jesteś udana!!

      Delete
    4. No właśnie owoce mi nie pasują :P

      Delete
  2. czemu oglądam takie rzeczy przed snem, no czeeeemuuuuu : ((((

    ReplyDelete
  3. Banalnie proste rady, a tak dużo osób szuka cud-diety :( Podpisuję się pod Twoim postem :)

    ReplyDelete
  4. Proste i efektywne:) A ten omlet warzywny już mi się podoba:)

    ReplyDelete
  5. Do dnia dzisiejszego placki kukurydziane mi się rozwalają to chyba kwestia patelni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Albo odpowiedniego sposobu przewracania, bo nie robię tego w tradycyjny sposób.

      Delete
    2. Opisz. Chętnie dowiem się bo nawet z pomocą talerza rozpada sie

      Delete
    3. Musiałabym Ci pokazać, ale też używam dodatkowego "talerza" a raczej blaszki do pieczenia- bo jest idealnie prosta i zsuwam omlet/naleśnik na blaszkę, przykładam patelnie i obracam. Proste ;-)

      Delete
    4. Dobrze jest też przyłożyć talerz na naleśnik,obrócić patelnie ,zsunąć i znów na patelnie:D

      Delete
    5. to nie działa u mnie ponieważ konsystencja ciasta z mąki kukurydzianej jest zbyt krucha

      Delete
  6. Proste i zapewne bardzo smaczne :)

    ReplyDelete
  7. Banalnie proste zasady i niesamowicie skuteczne - sama stosuję :)

    ReplyDelete
  8. Nic dodać, nic ująć :). Twoje potrawy są piękne. Dobrze, że właśnie zjadłam owsiankę, bo język by mi wisiał do ziemi :D. Właśnie o to chodzi, żeby potrawy były pięknie podane i pełne kolorów. Łapię się na tym, że nie lubię jadać poza domem, bo moje potrawy są zdrowsze, ładniejsze i z większą ilością warzyw czy owoców :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mam dokładnie to samo, jak ostatnio byłam w restauracji to myślałam, że ja bym to podała w lepszy sposób ;-) Też wolę jeść w domu, bo wtedy wiem co jem :-)

      Delete
  9. Agnes Twój blog kwitnie - fotki obłędne ! :)

    ReplyDelete
  10. O, mąkę kukurydzianą mam nawet w domu i skoro sama Agnes używa, to i ja zacznę z nią coś kombinować :D

    ReplyDelete
  11. Tych warzyw w ciescie bede musiala spróbowac:-)

    ReplyDelete
  12. Agnes, ostatnie zasady wyjęte z moich ust :) To wielka prawda. Ja tak na razie nie potrafię, tzn. nie potrafię nie liczyć kalorii, ale jestem na początku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama liczyłam kalorię kiedyś i to było destrukcyjne- bo to liczby mówimy ile mogę zjeść i co mam zjeść. Teraz kieruję się zdrowym rozsądkiem w komponowaniu posiłków.

      Delete
    2. Też to zostawiłam w cholerę i jestem dużo bardziej szczęśliwa!
      Coś mi się w głowie poprzestawiało - nie liczę, czytam etykiety, nie unikam tylko mądrze wybieram :)

      Delete
  13. Bardzo proste! A fantazje bardzo smaczne :)))

    http://fitdevangel.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. same pyszności, teraz już będę wiedziała co zrobić z bakłażanem

    ReplyDelete
  15. Wspaniałe pomysły na zdrowe posiłki :) Koniecznie trzeba wypróbować... Mam nadzieję, że coraz częściej będziesz wstawiać zarówno pomysły na pojedyncze posiłki jak i całodzienne fotomenu. Bardzo podoba mi się Twój styl gotowania, szybko, prosto, pysznie i bardzo zdrowo :) Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  16. zdecydowanie proste ;) a na dodatek bardzo efektywne :D muszę kupić mąkę kukurydzianą ;)

    ReplyDelete
  17. Kochana na pewno wykorzystam Twoje pomysły!

    ReplyDelete
  18. Witam Agnes:) czy była by mozliwośc kontktu z Tobą przez @ :)?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam, oczywiście--> fasterbetternicer.blog@gmail.com

      Delete
  19. uwielbiam naleśniki, więc pewnie wypróbuję przepisy na nie ;)

    ReplyDelete
  20. Naleśniki z owocami uwielbiam <3 wszystko wygląda przepysznie :)

    ReplyDelete
  21. wygląda na proste i pyszne, ale nie wiem czy w moim wykonaniu :)
    naleśniki uwielbiam, więc drugi przepis może wypróbuje .

    ReplyDelete
  22. jakie pyszności... na szczescie jestem wlasnie po kolacji :)))

    ReplyDelete
  23. Nie no tym naleśnikiem z warzywami you made my day... <3 jem na śniadanie jutro... a raczej dzisiaj :) Koniecznie! ja polecam sałatkę z rukoli, czarnych oliwek, mozzarelli, papryki, orzechów nerkowca, ziaren słonecznika, cebuli czerwonej i pomidorków koktajlowych. Wszystko skropić oliwą z oliwek i wcinać z razowymi grzankami posmarowanymi bazyliowym pesto. No po prostu cud...

    ReplyDelete
  24. Ale narobiłaś mi smaka na naleśniki :)

    ReplyDelete
  25. Ten naleśnik to świetny pomysł!!!

    ReplyDelete
  26. Zawsze "wychodząc" z Twojego bloga jestem głodna! :D
    Naleśnik z warzywami - pomysł świetny, chyba wypróbuję jutro :)

    ReplyDelete
  27. Owoce z bużkami ale fajny pomysł ,zresztą wszystko super

    ReplyDelete
  28. ja mam tak samo, zawsze jestem glodna po przeczytaniu notek u Ciebie hihih;)

    ReplyDelete
  29. Przytaknę, jedzenie ma być apetyczne i dodatkowo musi ładnie pachnieć, no i musi być zdrowe. Warzywa w cieście naleśnikowym - super pomysł! Rady z podsumowanie świetne, warto wydrukować i nauczyć się na pamięć, bo niby o wszystkim słyszałam, ale w praktyce i codziennym życiu gdzieś się ta wiedza rozpływa :-)

    ReplyDelete
  30. Cześć Agnes, czy mogłabyś odpowiedzieć na mojego maila gdy tylko znajdziesz troszkę czasu? Byłabym bardzo wdzięczna, a jest to dość pilne dla mnie :/ Pozdrawiam - Aleksandra

    ReplyDelete
  31. Dobry wieczór!
    Chciałabym się zapytać na czym polega trening cardio? Dużo o nim słyszałam, a mimo to nadal nie wiem, czy jest on na wyrzeźbienie, czy raczej na pozbycie się tłuszczyku? A jeśli go nie mam, a chciałabym uzyskać umięśnione ciałko, trening ten nada się?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trening cardio jest na spalenie tkanki tłuszczowej, ale również na dotlenienie organizmu i zwiększenie wydolności serca i płuc. Ja go stosuję by podnosić wytrzymałość mojego organizmu- mieć lepszą kondycję- czyli biegam. Ale również pływanie, jazda na rowerze lub aerobik, oraz ćwiczenia na niektórych maszynach na siłowni. Jeśli chcesz wyrzeźbić ciało to ćwiczenia z ciężarami- to najlepszy i najskuteczniejszy sposób by wyglądać jak "marzenie"!

      Delete
  32. Ależ pyszności, oczywiście poza słodkościami.

    ReplyDelete
  33. Sałatkę z kurczakiem i ciecierzycą muszę zrobić!:)

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych