8/10/2014

Top 3 aktywnego, zdrowego życia.

Aktywność i zdrowia dieta pozwalają mi przejmować kontrolę nad swoim życiem. Właśnie od tego się wszystko zaczęło i dalej zmierza w odpowiednim kierunku. Rozwój fizyczny pociąga za sobą rozwój emocjonalny, duchowy- a to już zmienia całe życie i zapewne wiele jeszcze zmieni.


Top 3 
czyli to co najbardziej lubię, co sprawia przyjemność i daje poczucie satysfakcji. Do zabawy zapraszam też inne blogerki. Nominacja na dole.

#3 
Gotowanie i eksperymenty w kuchni.
Kuchnia moje ulubione miejsce gdzie mogę się twórczo spełnić: lubię coś mieszać, dodawać, przyprawiać i poznawać nowe smaki. Lubię też dzielić się pomysłami i posiłkami z innymi. Daje mi to dużo radości i spełnienia.

Kolacja.
Mleko kokosowe własnego wyrobu.
Obiad.

#2
Wytrwałość i zmiana sposobu myślenia.
Wiele razy zdarzyło mi się coś rozpocząć i nie dokończyć. Pamiętam jak wtedy źle się z tym czułam, więc szukałam wymówek by siebie usprawiedliwić. Wymówki sprawdzają się na kilka chwil, powtarzasz je ciagle by w nie wierzyć i mówisz o nich ludziom, po to by przekonać siebie, a nie innych.
Dziś jestem inna niż wtedy, a nauczyłam się tego dzięki aktywności fizycznej. Niby zwykłe bieganie, taka normalna czynność, niby pajacyki, przysiady, skłony i wiele innych prostych ćwiczeń, a potrafią zdziałać cuda. Największym przełomem był moment od kiedy zaczęłam biegać- podczas biegu układa się wszystko w  głowie, powstają nowe kreatywne obszary, które pchają nas samych do zmiany siebie.


 
#1 
Owoce i warzywa w każdym posiłku.
To jest moje "must have", nie wyobrażam sobie dnia bez owoców na śniadanie i dużych porcji warzyw w kolejnych posiłkach. Dodatkowo owoce są moimi słodyczami i jak zjem z rana solidną porcję, to mam zaspokojoną potrzebę na słodycze na prawie cały dzień.


Śniadanie.
Lunch.
Podwieczorek.

Do zabawy nominuję:

Warunki:
Wybierasz trzy "rzeczy", które cię uszczęśliwiają, nadają sens twojemu życiu lub są cechami osobowości, które dzięki aktywności są obecne w twoim życiu. Ewentualnie wymyśl coś sama, niech kreatywne myślenie cię poniesie ;-)
Czas na publikację posta:
wydaje mi się, że koniec wakacji- czyli 31 sierpień 2020 roku będzie idealną datą.

Dla osób, które nie znalazły się na liście:
jeśli chcesz się przyłączyć do zabawy- zapraszam serdecznie.

61 comments:

  1. Już się nie mogę doczekać! Chętnie je opiszę :-))!
    P.S przesmaczne menu;-)!!!

    ReplyDelete
  2. Proszę, podałabyś przepis na ten smakowity chlebek na zdjęciu nr.1 - kolacja? Wygląda fantastycznie;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proszę bardzo--> http://fasterbetternicer.blogspot.co.uk/2014/08/najlepszy-chleb-na-swiecie.html :-)

      Delete
    2. Dzięki za przepis, wreszcie upiekę chleb z prawdziwego zdarzenia!

      Delete
  3. punkt 2 - tak bardzo się zgadzam :)

    http://pretty-perfection.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Bardzo fajna inicjatywa :) a Twój brzuch wygląda tak, że zbieram szczękę z podłogi ;)

    ReplyDelete
  5. Mega fit , dąże do tego !
    http://unbridgeable.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. chyba sierpień 2014 roku a nie 2020? ;) ale ogółem fajny pomysł!

    ReplyDelete
  7. O rajuniu ale Cię wysuszyło kochana. Chyba to Insanity jednak działa:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha :D może to te upały mnie tak wysuszyły? :P

      Delete
    2. No ja tam już nie wiem co Cię suszy,ale widzę że efektywnie:D

      Delete
    3. Chyba jednak Insanity- to jest szaleństwo warte uwagi :-)

      Delete
    4. A z czego Ty się odchudzic chcesz? Jesteś wysuszona. Brzuch chudy a nie umięśniony.

      Delete
    5. Z niczego- ktoś coś napisał o odchudzaniu, bo wydaje mi się,że NIE!!

      Delete
  8. jeśli mogę to spróbuję odpowiedzieć na pytania :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak najbardziej :D Zapraszam do zabawy!!

      Delete
  9. O kurczątko, długie masz te wakacje :P
    Oczywiście w zabawie wezmę udział. Postaram się wymyślić coś nowego, chociaż pod wszystkimi Twoimi punktami mogłabym się podpisać ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ja właśnie nie wiem co wymyślić innego bo te 3 punkty są chyba takie kluczowe i najważniejsze pod czym również się podpisuję:)

      Delete
    2. Wierzę w Twoją kreatywność :D

      Delete
    3. Na obecną chwilę chyba moja kreatywność jest na poziomie 0:D Mimo to dziękuję za zaproszenie:) :*

      Delete
    4. Zrobione! :) http://ilovehowitfeels.blogspot.com/2014/08/top-3-aktywnego-zdrowego-zycia_11.html
      Jestem chyba pierwsza? :D

      Delete
    5. O tak! Jesteś pierwsza i bardzo kreaktywna! :-)

      Delete
  10. Fajna ta Twoja zabawa, Ty to masz pomysły :D

    Przypomniałaś mi o mleku kokosowym własnego wyrobu, jest takie pyszne! :)) No i bieganie.. oj mi bardzo pomogło w organizacji siebie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kocham mleko kokosowe własnego wyrobu :D smakuje najlepiej w świecie!!

      Delete
    2. Też je często robię:) Bardzo ciekawy post!

      Delete
  11. Same pyszności :) Dziękuje za nominację i w takim razie włączam kreatywne myślenie :)

    ReplyDelete
  12. Świetna zabawa! Pod każdym punktem mogę się podpisać ;) Oczywiście chętnie wezmę udział w zabawie. Ruszę swoją mózgownicą i wymyślę coś innego, żeby nie powtarzać ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czekam na efekty :-) jestem bardzo ciekawa co wszystkie dziewczyny napiszą.

      Delete
  13. dla mnie nie od łącznym elementem są #1 owoce, które także u mnie zastępują słodycze, zwłaszcza w czasie wakacji, kiedy mamy owoce sezonowe takie jak maliny, które są słodkie, #2 warzywa, choć tu jem ich mniej niż owoców, bo nie wszystkie lubię #3 spacery z psem ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O tak- spacery z psem w ciepłe dni są cudowne. Bardzo dobrze je wspominam.

      Delete
  14. ooo, dziękuję za nominację! Oczywiście wezmę udział :-) Tylko muszę iść pobiegać, żeby wymyślić coś kreatywnego :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czekam z niecierpliwością :-) Więc biegaj biegaj :P

      Delete
  15. wow kochana, ale tego brzucha Ci zazdroszczę! ;)

    ReplyDelete
  16. Świetna zabawa! Takie niby oczywiste rzeczy napisałaś, ale jednak nadal przyjemnie się czytało Twój post. :) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  17. aktywność fizyczna + zdrowe odżywianie = dobra kondycja fizyczna, wspaniała sylwetka, uśmiech każdego dnia, pozytywne emocje, energia, endorfiny (...)! Same korzyści! Same plusy! Świetny pomysł na podzielenie się swoimi przemyśleniami na ten temat ;]

    ReplyDelete
  18. A mogłabyś dokładniej opisać co ćwiczysz? Poza bieganiem oczywiście ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na chwilę obecną ćwiczę tylko Insanity co 2 dzień i raz w tygodniu biegam, reszta dni to spacery, rozciąganie i błogie lenistwo.

      Delete
    2. Dziękuję za odpowiedź :)
      A co sądzisz o siłowni, ćwiczeniach na maszynach/w bramie/ze sztangą? Nie jest to jednak sztuczne budowanie masy mięśniowej? Sztuczna i zbyt silna ingerencja w ciało?
      Do tej pory ćwiczyłam głównie jogę dynamiczną (3xw tygodniu) i biegałam (2-3 razy w tygodniu), w tym miesiącu z ciekawości zapisałam się na siłownię i rozpoczęłam treningi z wolnymi ciężarami, ale właśnie dręczą mnie wciąż wątpliwości, że kulturystyka nie jest naturalna jednak, w naturze nie istnieją/nigdy nie istniały takie urządzenia.... Ponadto nie jest naturalne budowanie mięśni ponad te które potrzeba do ćwiczeń i trzymania własnego ciała? Bardzo chciałabym poznać Twoją opinię na ten temat :)

      Delete
    3. Ćwiczyć można na różne sposoby- a siłownia to świetny sposób na urozmaicenie treningów. Sztuczna ingerencja w ciało to operacje plastyczne- odsysanie tłuszczu- wkładanie implantów- to jest nienaturalne.
      Moja opinia- siłownia jest ok.

      Delete
    4. To ja się wtrącę :-o Czemu uważasz, że siłownia to sztuczne budowanie mięśni? Kiedyś człowiek używał całego swojego ciała, w tym mięśni. Nie było maszyn, które coś za niego przerzuciły czy wykopały. Obecne społeczeństwo jest siedząco, jedzące :-( mięśnie zanikają. A siłownia jest po to, żeby rozbudzić, zbudować mięśnie, nie tylko w aspekcie wizualnym, ale właśnie zdrowotnościowym. Mięśnie stabilizują sylwetkę, siłownia pozwala spalić tłuszcz, który jak każdy wie rujnuje organizm. Poza tym należy rozróżnić ćwiczenia na siłowni od kulturystyki. Jeśli chodzisz do klubu 2-3 razy w tygodniu i machasz ciężarkiem o maksymalnym obciążeniu 8kg, to nigdy nie zostaniesz kulturystą!!!! Kulturystyka to nie tylko ćwiczenia, a przede wszystkim suplementy i restrykcyjna dieta, która może się właśnie wydawać niekoniecznie naturalna.

      Delete
    5. Agnes dziękuję za odpowiedź :)
      A co do pytania to po prostu... tak mnie naszło, do tej pory od około dwóch lat ćwiczyłam dość intensywnie jogę, ale potrzebowałam jakiejś zmiany, po prostu w trakcie ćwiczeń naszły mnie takie wątpliwości, i nie chodzi mi o to, że boję się mięśni ;) bo się nie boję i wiem, że z powietrza się nie biorą, po prostu mam gdzieś głęboko wbite do głowy przekonanie, że każde ćwiczenie do którego potrzeba czegoś więcej niż nasze ciało jest sztuczne.... dziękuję więc także za Twoją opinię, bo pokazuje mi inny punkt widzenia i dzięki temu mogę spojrzeć na to od trochę innej strony :)

      Delete
  19. Agnes, chciałabym wyrzeźbić brzuszek ale na chwilę obecną mam na nim niewiele, ale jednak troszkę tłuszczu. Co muszę ćwiczyć, by zgubić tłuszcz i wyrzeźbić brzuszek? Czy połączenie cardio z ABSami i innymi treningami brzucha a do tego odpowiednie żywienie dadzą efekty? Jaki trening cardio polecasz dla początkujących? Jakieś sugestie, linki? :)) Dodam, że głównie chciałabym zgubić zbędny tłuszcz z brzuszka, ponieważ gdzie indziej go nie mam, wręcz jestem za szczupła... brzuszek tylko się wyróżnia ;D Ponadto chciałabym wzmocnić biceps, trening ramion mi to umożliwi? Pozdrawiam i prosze o szybką odpowiedź ;*

    ReplyDelete
  20. Dziękuję za nominację ;)
    Moje top 3 są bardzo podobne, dodatkowo u mnie jeszcze zajmowanie się zdrowym jedzeniem i aktywnym trybem życia to wspaniały odstresowywacz.
    Jaki brzuch o_O Pięknie wyglądasz :)

    ReplyDelete
  21. cześć, mam pytanie, wiele osób pisze o przysiadach na pośladki. spoko, zaczne robić...to wystarczy czy to część treningu tylko ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście, że część treningu. Przykład treningu w którym wplotłam przysiady--> http://fasterbetternicer.blogspot.co.uk/2014/02/trening-la-agnes.html oraz typowo na dolne partie ciała--> http://fasterbetternicer.blogspot.co.uk/2014/01/fitness-plan.html

      Delete
  22. Mam szczupłe nogi. Łydki są umięśnione, natomiast uda nie... jakie ćwiczenia pozwolą mi je umięśnić?

    ReplyDelete
  23. Patrząc na te zdjęcia od razu zgłodniałam :D
    Kurde, muszę w końcu zrobić sobie mleko kokosowe.

    beauty-walk.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Agnes, może zamieścisz wkrótce notkę z informacjami jak często się mierzyć i jak robić to poprawnie?

    ReplyDelete
  25. W komentarzach często wspominasz o treningu Insanity. Nie bardzo wiem, na czym on polega. Mogłabyś mi to wyjaśnić, powiedzieć co te treningi dają i dać ewentualnie jakieś zdjęcia i filmiki z ćwiczeniami, z jakich korzystasz? Ewentualnie prosiłabym o osobną notkę z tym.

    ReplyDelete
  26. Mnie sport i zdrowszy tryb życia nauczył naprawdę wiele. Jak sama napisałaś, wytrwałość - u mnie to przede wszystkim.. Dzięki treningom, wiem, że mogę osiągnąć o wiele więcej niż bez nich. Uprawiając sport, czuję się jak wolny ptak. ;)

    ReplyDelete
  27. Top 3 aktywnego, zdrowego życia to dla mnie: udane zycie seksualne, treningi sprawiająca radość (bieganie, joga) oraz umysł otwarty krytycznie na nowości :)

    ReplyDelete
  28. Fajna akcja :) W zasadzie mogłabym wymienić to samo co Ty.

    ReplyDelete
  29. Też wzięłam udział w tej akcji :D http://www.fit-and-sexy.pl/2014/08/top3-zdrowego-aktywnego-zycia.html
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  30. aleee fajna zabawa:) ja się przyłączam:) do zabawy napewno do 31 sierpnia pojawi się u mnie wpis na ten temat:)) a u ciebie jak zwykle masa koloró i uwielbiam twój bloog:)

    ReplyDelete
  31. Wyrobiłam się przed 2020 rokiem ;-) Moja odpowiedź na nominację jest już gotowa :-) http://crayonsworld13.blogspot.com/2014/09/rekawica-podniesiona-top-3-zdrowego-i.html

    ReplyDelete
  32. Świetnie to opisałaś, zabawa rewelacyjna, oby więcej takich artykułów !

    ReplyDelete
  33. Zdrowie to podstawa ! Najpierw dieta, później jakiś trening (fitness, bieganie, siłownia, basen) a na końcu sen i wtedy człowiek ma zdrowe ciało !

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych