7/05/2015

Bezbolesne usuwanie cukru z diety.

Cukier to temat w fit blogosferze znany i często poruszany. Nie jedz tego, nie jedz tamtego, tak więc kobiety "rzucają" słodycze i czuję się nieszczęśliwe. Następnie ulegają pokusie i są na siebie złe- bo zawiodły. Schemat się powiela, bo przeważnie pod wpływem impulsu znowu chcą się pozbyć cukru z diety. Do "rzucania" cukru trzeba się przygotować odpowiednio wcześniej: przede wszystkim emocjonalnie, następnie zrobić porządki w szafkach i nastawić wszystkich wokoło do swoich zamierzeń. Stanowczo stwierdzając, że mają wspierać, bądź nie przeszkadzać. To ostatnie jest najtrudniejsze, bo zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał zjeść z tobą lub w twoim towarzystwie COŚ słodkiego.
Pamiętam jak w najtrudniejszym okresie dla mnie, ktoś pojawiał się z czekoladą mleczną milka z orzechami laskowymi i pytał "chcesz?". To była moja ulubiona czekolada, tym trudniej było odpowiedzieć "nie", ale co było najwspanialsze w tym wszystkim, że czułam się z siebie dumna. Wiedziałam, że skoro obiecałam coś sobie i tego dotrzymuję to mogę sobie ufać. To natomiast sprawiło, że poczułam się pewniej sama ze sobą. Niby rzucanie cukru, a tak wiele zmienia w podejściu do nas samych.
Wtedy też nie znałam tych wszystkich zdrowszych słodkości i jadłam suszone owoce oraz świeże owoce, które zastępowały mi "pustkę" po sklepowych słodyczach z cukrem i toną chemii, konserwantów, barwników i składem, którego nie dało się przeczytać.

Bezbolesne usuwanie cukry z diety- sposoby:
1. Owoce świeże i suszone- mówi się o tym ile cukru zawierają, ale lepiej zjeść owoce niż baton napakowany chemią. Owoce należy jeść do południa i to najlepiej o niskim IG- szczególnie jeśli chcesz się zredukować. Dla osób, które chcą się pozbyć cukru i być zdrowym człowiekiem mała rada. Jedz owoce zawsze wtedy kiedy chcesz sięgnąć po zwykłe słodycze.

2. Koktajle owocowo- warzywne- wystarczy blender i dodajesz wszystko to co tobie smakuje. Tworzysz smaczny i pożywny koktajl, który może zastąpić tobie posiłek.

3. Zdrowsze zamienniki słodyczy z www.beyummy.pl - mają naturalne składy, są już wcześniej przygotowane, idealnie nadają się w podróży, lub jak złapie nas chęć na słodycze. Słodkie, pomimo że nie mają cukru i smaczne.

4. Własne wypieki z użyciem ksylitolu lub stewii- ciasta z własnego wypieku to najlepsze pod słońcem "słodycze". Ten tort poniżej to czerwona fasola z kakao i jajkami, a krem to awokado i kakao. Ah...nie ma nic wspanialszego niż delektowanie się ciastem, które można jeść bez wyrzutów sumienia.

5. Własne lody- nie wyobrażam sobie lata bez lodów, a przecież można je wykonać samemu. Poniżej zamrożony banan, kakao i daktyle.


6. Słodkie śniadanie- zaspokajają potrzebę na "coś słodkiego" na prawie cały dzień (w zależności od stopnia "uzależnienia" - jeśli nie wystarcza sięgaj po sposoby wyżej).

Zapraszam do przyłączenia się do wydarzenia : na facebooku by dzielić się ze wszystkimi jak pozbywać się słodyczy sklepowych  i cukru z diety.

32 comments:

  1. Jakie to mądre ,zgadzam się z tym w 100%

    ReplyDelete
  2. Dokładnie, odstawianie cukru nie musi być męką:) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  3. ja tak jak wiele osób już nie wyobrażam sobie żeby np posłodzić herbatę! ;-) każdy do tego może dojść przy odrobinie silnej woli :-)
    +obserwuję i zapraszam do mnie!

    ReplyDelete
  4. dobrze, że teraz mamy taki szeroki wybór i dobry dostęp, do różnych zdrowych smakołyków. ja całkowicie cukry póki co nie rzucam, ale staram się jak najczęściej zastępować niezdrowe słodycze tymi zdrowymi. i to już jest ogromna różnica dla mojego organizmu.

    ReplyDelete
  5. Cholernie ciężka sprawa, moja dieta w sumie w większości opiera się na owocach i warzywach a pomimo to, nadal mam chrapki na słodycze od czasu do czasu. Fakt, że rzadziej (bo trudno zmieścić w siebie czekoladę po szejku z 4 bananów) ale uzależnienie nadal się trzyma mnie twardo. W jakimś badaniu sprawdzano czy cukier uzależnia podobnie jak opiaty i podano ludziom środek blokujący działanie opiatów - przestali łaknąć cukru oczywiście (to było w Program For Reversing Diabetes dra Neala Barnarda, super książka swoją drogą) :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zanim odstawilam cukier, czytalam sporo artykulow na temat uzaleznienia od cukru i jego nastepstw, takie zmieny dzieja sie w glowie i jesli chcesz usunac "cos" ze swojego zycia co stalo sie Twoim uzaleznieniem to taki proces na poczatku musi zajsc w glowie. Inaczej zawsze sie bedzie powracalo do nalogu.

      Delete
  6. muszę spróbować tego zmrożonego banana :)

    ReplyDelete
  7. Ja używam jak już to ksylitol:)

    ReplyDelete
  8. Ja nie mogę jeść słodkich śniadań. To właśnie ONE robią mi smaka na słodycze na cały dzień. :<

    ReplyDelete
  9. Dokładnie! Nie chodzi przecież o to, by nie zjadać nic, co ma słodki smak, ale o to, by nie wpychać w siebie pustych kalorii z dodatkiem chemii. Jasne, że zdarzy się okazja "od wielkiego dzwonu" do zjedzenia prawdziwej porcji tiramisu podczas włoskich wakacji, czy deserowej specjalności mamy podczas jej imienin/ świąt - okazji jest wiele, wiadomo, ale ja naprawdę wybieram tylko te najszczególniejsze:) - od kiedy odstawiłam cukier na dobre po 1)nie ciągnie mnie do niego, po 2)po zjedzeniu kilka razy w roku czegoś specjalnego z prawdziwym cukrem stwierdzam, że jedna porcja to i tak dla mnie full:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mnie natomiast cukier poszedl w odstawke na zawsze- czytam sklady dokladnie i wynajduje ukryte cukry pod innymi nazwami, a jak sprobuje czegos to od razu wyczuwam cukier i nie potrafie go przelknac. Oczywiscie kazdy ma inaczej i inni potrafia zjesc cos z cukrem nawet po jego odstawieniu- ja nie i bardzo sie ciesze :)

      Delete
  10. U mnie impulsem do definitywnego rozstania się z cukrem była.. nerwica. Wyczytałam gdzies, że choroby psychiczne mogą być powodowane przez nagromadzone w przewodzie pokarmowym pasożyty, a te jak wiadomo żywią się cukrem.. i mimo, że wcześniej ponosiłam niezliczone porażki w wyeliminowaniu cukru tym razem powiedziałam sobie: to dla Twojego zdrowia, a nie wyglądu, nie zrobisz tego, zeby być zdrowszą? lepiej się czuć? I z dnia na dzień się udało. Mija teraz 2 rok bez cukru i słodyczy i mimo, że pozostało to bez znaczenia dla mojej figury (dziwi mnie to, ale w ogóle się nie zmieniła, mimo, że wcześniej słodycze pochłaniałam i myslałam, ze po ich odstawieni dużo schudnę) to czuje się znacznie lepiej. Jestem mniej zmęczona, a i nerwica sobie poszła, ale to juz z pomocą psychiatry. Odstawienie cukru nie jest w rzeczywistości takie trudne jak sie wydaje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gratuluje- u mnie tez juz ponad 2 lata bez cukru. Ale w piewszych miesiacach zobaczylam ogromna zmiane, moje cialo wyglada zupelnie inaczej i 100 razy lepiej.

      Delete
  11. Dobre pomysły, zwłaszcza gdy chce się uciec od gotowych słodyczy :)

    ReplyDelete
  12. Masz świętą rację, ja jednak nie potrafię zastapić.. niestety jestem taka że jak nie slodycze to żreć na umór będe owoce w niezliczonych ilościach ;) o kadej porze, taka już jestem więc u mnie wóz albo przewóz... I tak oto 2 lata temu uciełam calkiem węglowodany schudłam spoooro bo wymagała teg moja tamtejsza waga ;P Dieta CKD obciąza nerki, ale myslę ze jeszcze na redukcji pobęde i przestawię się na takie odzywianie o którym piszesz, przez czas redukcji oswoje sie z ta myslą i będe probować.. u mnie jest o tyle dziwnie, ze łatwiej mi wyeliminowac calkiem cukier ( i nie czuje sie mniej szczesliwa :P ) anizeli sie pilnowac - dlatego do tego potrzebuje czasu. Ah jak ja bym chciała jesc i nie tyc ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. A jakbys wprowadzila zdrowe odzywianie na stale? Chodzi mi o to, ze jesz to co chcesz jesc ale zawsze w zdrowej wersji i zrobione przez siebie,np hamburger - wlasna bulka z ciemnej maki, chude mieso lub kotlet z cieciorki, soczewicy i do tego duza porcja warzyw. Ja to stosuje i jem wystarczajaco (czyli nie chodze ani przez chwile glodna) i nie tyje- a jem to co lubie ;)

      Delete
  13. Wow, trafiłam na Twojego bloga zupełnie przypadkowo, ale w idealnym momencie mojego życia!! :) Od kilku miesięcy staram się zwalczyć cukier w mojej diecie i coś słabo mi to idzie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam na AgnesBlog :) kazdy ma swoje gorsze i lepsze dni- wazne, ze chcesz cos zmienic i tym razem sie uda!

      Delete
  14. Jeżeli ktoś jest uzależniony od słodyczy to najlepszym rozwiązaniem jest całkowita rezygnacja ze słodkiego tzn. słodkich owoców również i wprowadzenie do diety większej ilości warzyw. Uważam że makarony (w rozsądnych ilościach), kasze a nawet ziemniaki (ale bez tłuszczu) można jak najbardziej spożywać. Jedzenie zdrowych, słodkich przekąsek się nie sprawdzi bo wcześniej czy później sięgnie się z powrotem po niezdrowe słodkości. Niestety z każdym nałogiem należy postępować tak samo, czyli totalnie się od niego odciąć. Może ktoś się ze mną nie zgodzi bo "nie da rady nie jeść słodkiego". Wszystko się da, tylko trzeba się przemęczyć po "odstawieniu". Nałóg to nałóg bez względu na to co nim jest. Inna sprawa gdy się nie jest uzależnionym i potrafi się kontrolować to co się je, wówczas słodkie, zdrowe zamienniki są jak najbardziej wskazane, bo wiadomo, że się nimi nie napakujemy do pełna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgodze sie z tym, ze aby pozbyc sie nalogu to trzeba odstawic to co nas uzaleznia w 100%. Madrze napisane!

      Delete
  15. Uważam, że słodycze moźna jeść od czasu do czasu, byle nie codziennie, ale to tylko moje zdanie, więc wiem, że ktoś może mieć inne :)

    ReplyDelete
  16. Ja się odważyłam na rzucenie słodyczy i nie słodzę już w ogóle. Wyszło mi to na dobre :)
    Malinowe Ciasteczka

    ReplyDelete
  17. Początki w odstawianiu cukru potrafią być naprawdę trudne. To trochę tak jakby odstawiać narkotyki :-P Dla mnie w chwilach największego "ssania" niezastąpione były daktyle. Szybko zaspokajały potrzebę na słodkie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kocham daktyle :) Też często sięgam po nie :)

      Delete
  18. Ja to samo, po 18 nie zjem nic z cukrem, nawet herbaty nie posłodzę i kilka procent w przeciągu 2miesięcy z fat zeszło ;)

    ReplyDelete
  19. Nie takie bolesne ;) tylko przyzwyczajeni jesteśmy do intensywnego smaku cukru zamiast naturalnej słodyczy na przykład owoców! Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  20. Cukier to nałóg, na całkowite "odtrucie" organizmu z cukru potrzeba min 2 miesięcy. Należy wtedy zrezygnować ze wszystkiego co ma w sobie cukier nawet z owoców, po tym czasie można spokojnie sięgać po owoce i zdrowe słodkie przekąski. Wiem, przetestowałam. Korzystałam z książki "Rzucam cukier" tam jest wszystko pięknie opisane, nawet to dlaczego nie możemy ograniczyć się do jednej kostki czekolady.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak też zrobiłam ponad 2 lata temu- pamiętam ten okres bardzo dobrze...szczególnie ze pokusy napływały z kazdej strony intenwysniej niż zwykle ;))

      Delete
  21. Mi się wydaje że cukier jest potrzebny w diecie, byle nie za dużo, przecież za mało cukru to cukrzyca, co jak poziom cukru we krwi spadnie? Ja jak nie jadłam cukru wgl, czułam się słaba i miałam niemal delirkę.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Po to są owoce- ja akurat je zjadam jak mam ochotę na coś słodkiego, najbardziej lubię suszone, ale z nimi też trzeba uważać...bo niektórzy producenci mają coś z głową i dodają do nich cukier ;P Na szczęście są takie firmy, które sprzedają suszone owoce bez cukru i dodatku siarki.

      Delete

Dodaj do obserwowanych