6/19/2013

Fit-Last Minute

Wakacje i kalendarzowe lato już blisko. Może się wydawać, że mamy jeszcze czas, ale to już Fit Last Minute!!
 ...

Ćwiczeń na pośladki i uda jest tak dużo, że codziennie możemy wykonywać inne zestawy lub urozmaicać swój ulubiony trening o dodatkowe serie.

Unoszenie bioder w pozycji leżącej:
ćwiczenie na pośladki i uda - szczególnie intensywnie pracują mięśnie z części tylnej.
Połóż się na plecach z nogami zgiętymi, napnij mięśnie brzucha. Podnieś biodra do momentu, gdy znajdą się w jednej linii z kolanami. Głowa i barki powinny cały czas spoczywać na podłodze.
Powtórz: 3 serie po 20 razy.

Jeśli nudzi cię to ćwiczenie lub jest dla ciebie proste: 

wariacja #1
Unoszenie bioder w pozycji leżącej z uniesioną nogą:
ćwiczenia te mocno angażują mięśnie pośladków i tylnej części ud. 
 Połóż się na plecach z nogami zgiętymi, napnij mięśnie brzucha, wyprostuj jedną z nóg, jak na zdjęciu. Podnieś biodra do momentu, gdy znajdą się w jednej linii z kolanem zgiętej nogi. Głowa i barki powinny cały czas spoczywać na podłodze.
Powtórz: 3 serie po 20 razy (10 na każdą nogę).

wariacja #2
Unoszenie bioder z nogą położoną na przeciwnej nodze
 Wykonuj tak samo jak w opisie powyższych ćwiczeń, z nogą opartą na kolanie drugiej nogi.

Jedno ćwiczenie w trzech odsłonach, dla osób takich jak ja, które szybko się nudzą;-) i potrzebują urozmaicenia.

Pozycja Sumo
Ćwiczenie, które bardzo intensywnie angażuje przód uda, wzmacniają i ujędrniają nogi.
Stajemy w dużym rozkroku, palce nóg na zewnątrz, schodzimy w dół do pozycji widocznej na zdjęciu, łokcie opieramy o kolana, utrzymujemy pozycje. Jest to trudne ćwiczenie dlatego postaraj się wytrzymać 30 sekund.

Dla lubiących wyzwania:

Jeśli chcesz się cieszyć piękną sylwetką nie zapominaj, że ćwiczenia to nie wszystko. Ważne jest zdrowe i racjonalne odżywianie.

Śniadanie- nigdy nie pomijaj!!
Propozycja: owsianka z owocami i cynamonem.
pół szklanki płatków owsianych zalewam pół szklanką wody i pół szklanką mleka- gotuje na małym ogniu 10 minut, po tym czasie ścieram na grubych oczkach jabłko i pół rozgniecionego banana, do smaku dodaje cynamon-mieszamy. Banan dodaje słodkości, cynamon pobudza metabolizm. Na górę do dekoracji druga połowa banana i jabłko. Bardzo syte, pyszne i zdrowe śniadanie.

Przekąska między posiłkami 
np. winogrona, które zawierają potas, magnez, wapń, fosfor, cynk, żelazo, wit.A, błonnik, glukozę, fruktozę, kwasy organiczne i przeciwutleniacze.
Co to oznacza?
Jedzenie winogron wzmacnia odporność organizmu, zapobiegają miażdżycy i zakwaszeniu organizmu, likwiduje zaparcia i korzystnie wpływa na cerę. Poprawia dotlenienie mózgu, łagodzi stres i co dla nas bardzo istotne regulując pracę przewodu pokarmowego sprzyjają zachowaniu szczupłej sylwetki.

 Zalecane jest jedzenie winogron w  czasie upałów ponieważ nawadnia organizm i wzbogaca go w cenne składniki mineralne.

A na obiad polecam tortille:-)
w której znajduje się kurczak w curry, kurkumie, rozmarynie, kozieradce, tymianku i chilli, dużo sałaty, pomidora, ogórka zielonego, czerwonej cebuli, 
sosu czosnkowego przygotowanego z jogurtu naturalnego, 2-3 ząbków czosnku, z odrobiną soli i pieprzu- NIE KUPUJCIE GOTOWYCH SOSÓW CZOSNKOWYCH- czytajcie etykiety- one nie mają nic wspólnego z czosnkiem!!

Tortilla wyszła naprawdę konkretna, po zjedzeniu jednej byłam pełna!!

Życzę smacznego i pozdrawiam:*
Agnes

29 comments:

  1. Pozycje sumo musze wyprobowac ale jak bede sama w domu, bo maz sie bedzie smial :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Świetnie ujędrnia nogi:-) zachęcam:P

      Delete
  2. Bardzo fajny posciak, z reszta jak wszystkie Twoje wpisy o cwiczeniach.
    Mam wielka prozbe czy mogla bys pokazac jakies dobre i sprawdzone cwiczenia na dolne partie miesni brzucha, ale takie bafrdziej na spalanie ?
    Mam problem z odstajacym brzuszkiem i o ile pod zebrami jest ok to dolna partia tworzy u mnie oponke :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z tym jest zawsze największy problem:-) Polecam bieganie, skakankę i hula-hop, rezygnację CAŁKOWITĄ z fast-foodów, słodyczy, słonych przekąsek. Jedzenie dużej ilości warzyw i kurczaka smażonego na zdrowym oleju z dużą ilością przypraw, aby pobudzić metabolizm, najlepiej z minimalna ilością soli.
      Same ćwiczenia na brzuch nie dadzą rady:/ przerabiałam już to!

      Delete
  3. Mmm aż załapałam smaka na tortilkę! Co do sosów czosnkowych racja. Zresztą po co kupować skoro nic nie zastąpi tego cudownego smaku sosu, który sami szybko możemy zrobić :)

    ReplyDelete
  4. Najlepsze z najlepszych:) Killer na pośladki:)

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam domowej roboty tortille :)

    ReplyDelete
  6. co do sosów to w pełni się z Tobą zgadzam! ja już dawno nie jadam takich wynalazków:)
    a pozycje sumo musze wypróbować.
    u mnie dziś na obiad chłodnik z botwinki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj zjadłabym taki "nieperfekcyjny" chłodnik z botwinki!! ...mmm...

      Delete
  7. popieram - o figure trzeba dbać :3
    zapraszam do mnie
    fashionable-sophie.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Niestety brakuje mi motywacji do ćwiczeń, więc pozwolę sobie poobserwować Twojego bloga :) Może jakimś cudem coś do mnie w końcu dotrze i wezmę się za siebie? :)

    ReplyDelete
  9. patrze na Ciebie i czuje motywacje!
    wygladasz mega fit!/jesli tak sie wogole mowi ;) ?

    ReplyDelete
  10. 30 sekund w takiej pozycji sumo?! Ja bym 15 nie wytrzymała!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeśli zaczniesz regularnie ćwiczyć to wytrzymasz dużo więcej, mnie się dziś udało 30 sekund- było trudno, ale do wytrzymania.

      Delete
  11. Przyda się, fajnie że znalazłam twojego bloga;)

    ReplyDelete
  12. uwielbiam tortille, przekonalas mnie do winogrona, zwykle go unikam bo jest kaloryczny a co odnosnie treningow - musze wyprobowac Twoj :)) i przede wszystkim przylaczam sie do wyzwania na przysiad sumo :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się, że dołączyłaś do mnie:-) we dwie raźniej:P

      Delete
  13. spróbuję w weekend inspirujesz kochana! :)

    ReplyDelete
  14. Uwielbiam takie Tortille :). Muszę zrobić w wolnej chwili!

    ReplyDelete
  15. radziłabym unikać kupnych jogurtów, też nie mają zbyt wiele wspólnego z prawdziwymi ;)

    ReplyDelete
  16. Bardzo fajne ćwiczenia. A jak ja strasznie lubię tortille :)

    ReplyDelete
  17. Nabrałam smaka na tortille. Może jutro na obiad się skuszę i przyrządzę coś podobnego ;)

    ReplyDelete
  18. lubie trenować;)
    tortille uwielbiam;)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    ReplyDelete
  19. wyskoczyl mi jakis blad i nie moglam dodawac komentarzy na swoim blogu, takze juz unormuje sytuacje :)

    ReplyDelete
  20. Widzę, że ćwiczenia idą pełną parą i dobrze tak trzymaj :-)

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych