7/03/2013

Find.Yourself.

Zwątpienie, słabość, poddanie się- nasz umysł, który podpowiada nam "nie uda ci się", "nie dasz rady", "odpuść sobie". Nasza strefa komfortu, z którą tak ciężko jest się rozstać- to wszystko sprawia, że tkwimy w "martwym punkcie", że ciągle czujemy niezadowolenie z życia, z naszej figury. Szukamy w sobie wad, na podstawie wykreowanego wizerunku "gwiazd" w mediach i za wszelką cenę chcemy wyglądać tak jak one.
Moim największym problemem są nogi, mimo wielu wysiłków i prób nigdy nie udawało mi się osiągnąć "ideału" nóg. Efekt chciałam uzyskać natychmiastowo, nie zdając sobie sprawy, że  na niektóre przemiany potrzeba czasu. Dopadały mnie wątpliwości co do ćwiczeń, które wykonywałam . Poddawałam się myśląc, że taka mam budowę ciała i nic się nie da zrobić. Po pewnym czasie znowu zaczynałam ćwiczyć i tak w kółko..., aż  zrozumiałam...

Co jest bardzo ważne jeśli chcemy zmienić siebie:
systematyczność
determinacja
wola walki
chęci
 Najważniejsze!!!Zdrowa DIETA- czyli zdrowy styl życia.
Jeśli jesteśmy zdeterminowane, mamy ogromne chęci i wolę walki, włączamy w to systematyczność ćwiczeń, ale o dietę nie zadbamy to efekty będę słabo widoczne lub nie będzie ich.

 Zdrowym być to zdrowo jeść. Jeśli chcesz schudnąć to absolutnie nie rozpoczynaj pseudo diety, która nie jest dostosowana pod twój organizm. Jeśli nie wiesz jak podejść do tematu zdrowego odżywiania zgłoś się do dietetyka, który ułoży pod ciebie jadłospis.
 Jeśli natomiast chcesz tylko zamienić swoje złe nawyki żywieniowe na dobre podążaj za mną.

Mój Zdrowy Jadłospis part III

Śniadanie 9:30
 Owsianka i kawa
Ostatnio pokochałam jeść na śniadanie owsiankę, jest bardzo sycąca i wyjątkowo smaczna. Owsianka dostarcza organizmowi białko oraz solidną dawkę witaminy B6 (poprawia koncentrację) oraz witaminę B1 i kwas pantotenowy (przeciwdziała to zmęczeniu oraz rozdrażnieniu).

Drugie Śniadanie 13:00
  Sadzone jajka z solą, pieprzem oraz koperkiem, smażone na oleju ryżowym z odrobiną kurkumy (stąd te żółte plamki na białku).
W jajku znajdują się wszystkie witaminy (za wyjątkiem wit.C), a przede wszystkim białko oraz lecytyna, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mózgu i serca. Jajko zawiera również wapń i żelazo.
+zielona herbata

Obiad 16:00

Łosoś- najsmaczniejsza ryba na świecie. Podana z młodymi ziemniaczkami w koperku i zieloną fasolką to niebo w ustach:-)
W mięsie łososia zawarte są wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3. Kwasy te wspomagają trawienie, podnoszą  odporność organizmu oraz wspomagają redukcję tkanki tłuszczowej. Mięso łososia dostarcza witamin z grupy B oraz A, D i E. Znajdują się w nim cenne makro- oraz mikroelementy.

Fasolka szparagowa zielona zawiera potas, kwas foliowy, wapń, fosfor, żelazo i mangan. Ma właściwości zmniejszające poziom cukru we krwi. Jest źródłem błonnika, oraz witaminy K i C.
+szklanka wody.

Podwieczorek 19:00
 Owoce- Jabłko/ Banan/ Winogrona/ Truskawki- czyli bomba witaminowa dla naszego organizmu.
+zielona herbata.
Między posiłkami pije wodę i jeszcze więcej zielonej herbaty.

Dbaj o siebie, kochaj siebie i szanuj swoje ciało.
Jeśli sama nie zadbasz o siebie nikt za ciebie tego nie zrobi.
Jeśli ty sama  siebie nie pokochasz to czemu ktoś inny miałby cię kochać?
Jeśli zaczniesz szanować swoje ciało, ono się odwdzięczy.
Wtedy też staniesz się szczęśliwsza!

Agnes

33 comments:

  1. Bardzo podobają mi się Twoje jadłospisy, a pierwsze zdjęcie - masz super figurę. W ogóle nie wyglądasz na swój wiek:) nawiązując do tego moim zdaniem nic tak nie odmłdza kobiety, jak zadbana sylwetka. Można mieć cudownie wypielęgnowaną twarz, mase botoksu a i tak zgrabna kobieta będzie sie lepiej prezentować niż ta, która ma zanidbana sylwetkę...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgadzam się z tobą, szczupła- wysportowana sylwetka odejmuje kilka lat.

      Delete
  2. Naprawdę się cieszę, że wśród nas wszystkich są takie osoby jak Ty - zdrowo patrzące na świat, których oczu nie przysłania marketingowy bełkot i tymczasowa moda. Polecam Twojego bloga każdemu, kto gada głupoty:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest mi bardzo miło to czytać:-) szczególnie, że moda zmienia się, więc najlepiej znaleźć swój własny złoty środek na życie:-)

      Delete
  3. zawiodlas mnie nie ma cwiczenia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nic się nie martw;-) dziś wymyśliłam fajne ćwiczenie- tzn. może już ktoś je kiedyś wymyślił:P ale ja nic o tym nie wiem:D

      Delete
    2. nie moge sie doczekac :)

      Delete
  4. masz 100% racji!
    sama poddawałam się wiele razy nie widząc efektów i łatwo się poddając, aż w końcu zdałam sobie sprawę jak ważna jest systematyczność i ciągła motywacja.. :)

    ReplyDelete
  5. Masz bardzo podobny sposób odżywiania do mojego :) tylko ja z reguły nie jem ziemniaków, wolę pełnoziarniste produkty :D a nogi masz świetne ;)

    ReplyDelete
  6. to Twoje nogi ? łosoś jest bardzo dobry :) Jak musiałam być na diecie po operacyjnej codziennie rano jadłam (tak na zmianę , nie żeby codziennie to samo) : owsiankę - kasza manna - płatki ryżowe - płatki owsiane.. mniam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. moje nogi:-) owsianka to mój nr 1 w jadłospisie:D

      Delete
  7. To kiedy mogę wpaść do Ciebie na obiad ?? ;))

    ReplyDelete
  8. Kurcze wlasnie dzis bylam u alergologa i powiedzial ze ok miesiaca musze czekac na pierwszy zabieg, podaalm sie odpuscilam sobie i zrezygnowalam ze zdrowego jedzenia.
    Teraz gdy przeczytalam Twoj post wiem ze zrobilam blad najwiekszy jakki moglam zrobic !
    Jutro pobiegne zaraz po pracy do lekarza i powiem ze jezeli ten termin jest to go biore bede czekac. Nie moge jesc praktycznie wcale warzyw i owocow bo mnie uczulaja, mam tak od 3 lat i z roku na rok co raz wiecej zaczelo mnie uczulac i to bardzo silnie, w zeszlym roku po zjedzeniu jablka wyladowalam w szpitalu, to od niego sie zaczelo i wlasnie jablka mnie naj bardziej uczulaja :( zdrowa dieta jest nie mozliwa bez warzyw i owocow i dla tego musze zawalczyc z alergia. Dziekuje ze mnie dzis obudzilas i uswiadomuilas mi jak wielki blad zrobilam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo to ciekawe, dopiero od 3 lat takie coś się dzieje? Jaka może być tego przyczyna?

      Delete
  9. UWielbiam twoją silną wolę, i nastawienie do życia!! NAjlepsza! :*

    ReplyDelete
  10. a co Ty chcesz od swoich nóg?
    ja zawsze miałam problem z brzuchem ale tak jak piszesz do wszystkiego można dojść wolą walki, zaczynam widzieć efekty, więc nie wpadam w zwątpienie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No właśnie już nic od niech nie chce:-) ale zawsze miałam z nimi problem.

      Delete
  11. W szpilkach masz nogi jak jakaś Miss World *.* Opłacały się wszelkie trudy i wyrzeczenia:)

    ReplyDelete
  12. Powodzenia!
    Potrawy wyglądają rewelacyjnie :D

    ReplyDelete
  13. Masz bardzo ładne nogi i zgrabne nie wiem czego ty od nich chcesz !!!

    świetne sa te twoje posiłki. najważniejsza jest determinacja i samozaparcie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nic już od niech nie chcę, jak widać na zdjęciu są takie jakie chciałam mieć:-) ale jest to najbardziej problematyczny obszar mojego ciała.

      Delete
  14. Masz ładne nogi- to po pierwsze. Po drugie - nie patrz na poprzerabiane plastycznie fitnesski, ani na kulturystyki- te drugie mają wiele wyrzeczeń w życiu( ich dieta to same jaja i sztuczne białko oraz owsianka na wodzie- przed zawodami- mam koleżanki;-)). Kulturystki często tracą zdrowie w późniejszych latach- wątroba- białko- zbyt duża ilość.
    Najważniejsze to bycie systematyczną oraz wybór właściwej dla twojego typu sylwetki oraz predyspozycji siłowych , dyscypliny sportu + długotrwałe jej kontynuowanie!Wtedy i tylko wtedy Twój organizm wchodzi na trwały poziom metabolizmu,który nie pozwala mu na odkładanie tkanki tłuszczowej w kłopotliwych mięśniach. Jeszcze raz dziewczyny!!!NIE PATRZCIE NA PRZEROBIONE OPERACJYNIE FITNESSKI!!!!!!Wy się liczycie - a wasze ciała mają być zdrowe , a nie plastikowe!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje, ale absolutnie nie chcę wyglądać jakk fitnesska lub kulturystka!! Chcę wyglądać jak wyglądam, akceptuje siebie, kocham siebie i szanuje swoje ciało. Jednakże nogi są bardzo oporne na ćwiczenia.
      Na szczęście znalazłam swoją drogę, którą chcę podążać i wiem co robić aby czuć się świetnie w swojej skórze, także dziękuje za rady ale fitnesską zostawać nie chce tym bardziej kulturystką.
      Zdrowe i jędrne ciało nie musi być napakowane mięśniami i nie trzeba mieć specjalnej diety.
      Ja tu piszę o akceptacji siebie i o rozsądku, proszę nie mylić tego!!

      Delete
  15. łosoś to moja ulubiona ryba, uwielbiam ;-)

    ReplyDelete
  16. Ja tu siedzę głodna i czekam na obiad, a tu takie pyszności :D

    ReplyDelete
  17. Moim zdaniem masz świetne nogi- swoją drogą uwielbiam to co z kobiecymi nogami robi but ba wysokim obcasie. niestety sama chodzę w obcasach bardzo kiepsko - przez to i rzadko.
    Tym bardziej teraz kiedy jest moda na bardzo wysokie szpilki i trudno znaleźć coś "normalnego"

    Masz bardzo przyjemny jadłospis godny naśladowania :)

    ReplyDelete
  18. nogi przewspaniale,jadlospis jaknajbardziej mozna nasladowac...a gdzie czas na slodycze?...Pozdrawiam

    ReplyDelete
  19. Wspaniały jadłospis... No i bardzo smaczny :)

    ReplyDelete
  20. Same pyszności,pozdrawiam

    ReplyDelete
  21. Powiem tak Masz zajebiste nogi i bardzo ponętny tyłeczek! Aż milo popatrzeć, nie żadne chudzielce, czy obwisy tylko mięsiste wysportowane ciało!

    Aż zazdrość bierze! Musze się przyznać, że mnie zmotywowałaś i zrobiłam miesiąc wyzwać. Tabelka z ilościami przysiadów oraz czasem kręcenia hula hop (taki z wypustkami grrr) wisi już na lodówce a dzisiaj jest dopiero dzień 3 :)


    Dziękuję Ci kochana i żałuję że nie odnalazłam Cię w blogosferze wcześniej :)


    całuski Lili

    ReplyDelete
  22. no i nie wolno sobie odmawiać, jeśli ma się ochotę na coś słodkiego, to można to zjeść :) jeśli ograniczamy słodycze to na przykład snikersa, można wymienić na batona musli :) zdrowiej!

    ReplyDelete
  23. Ależ pyszności i do tego samo zdrówko!:)

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych