5/15/2014

Piękna & Jędrna

Zdrowe i dobre jakościowo jedzenie to klucz do osiągnięcia płaskiego brzucha, jak i do zdrowej i zgrabnej sylwetki. Jednak to nie wszystko, bo jest odpowiedzialne również za to jak się czujemy, czy jesteśmy zdrowi, silni, jędrni i odporni na choroby.


Poprzez jedzenie możemy dostarczyć naszemu organizmowi wszystkiego co potrzebujemy i wcale nie są nam potrzebne dodatkowe suplementy diety. Możemy ograniczyć ich spożywanie na rzecz dobrze zbilansowanych posiłków.

Co jeść by mieć piękną i jędrną skórę, czuć się dobrze i być zdrowym?

 #1 Antyoksydanty-  
wymiatają wolne rodniki,  chronią skórę przed promieniowanie UV oraz mają działanie przeciwzapalne.

Skórki winogron, orzechy ziemne, czerwone wino, zielona herbata, kakao, jagody acai, czosnek.

łosoś w towarzystwie sałaty i ziemniaczków

#2 Krzem i cynk-
mają działanie przeciwzmarszczkowe, przeciwdziałają wiotczeniu skóry. Krzem działa antycellulitowo i wzmacnia naczynia krwionośne.

Krzem: daktyle, banany, kasza gryczana, owoce morza.
Cynk: orzechy, ryby, fasola, owoce morza, produkty pełnoziarniste.

#3 Witaminy z grupy B
działają na jędrność skóry, hamują procesy zapalne oraz uelastyczniają skórę.

Pestki dyni, słonecznik, sezam, orzechy brazylijskie, łosoś, avocado, warzywa strączkowe.

omlet z 3 jaj, z odżywką białkową oraz 2 bananami i kiwi

#4 Witamina C
wspomaga produkcję kolagenu.

Czarne porzeczki, papryka, kiwi, szpinak, truskawki, kalafior, cytrusy, kiwi.

#5 Koenzym Q10,
 który jest produkowany przez nasz organizm, a z wiekiem jest co coraz mniej- jest świetnym antyoksydantem. Dlatego warto spożywać go w posiłkach w towarzystwie tłuszczu.

Otręby, brokuły, ryby, podroby, szpinak, produkty pełnoziarniste.


#6 Witamina A
Spowalnia starzenie, dotlenia skórę, wzmacnia włókna kolagenowe.

Jajka, masło, wątróbka, czerwone owoce, zielone warzywa.

#7 Nienasycone kwasy tłuszczowe.
Wpływa na poprawę pracy układu nerwowego i mózgu. Bierze udział w budowie warstwy ochronnej naskórka. Wiąże wodę w organizmie, co korzystnie wpływa na nawilżenie skóry.

Tłuste ryby morskie, orzechy, pestki dyni, olejach (wiesiołkowy, lniany), avocado.

 ...
Jeśli chcesz się dobrze czuć w swojej skórze to wystarczy, że w swoje potrawy 'wpleciesz' produkty z wysoką zawartością witaminy A, C, z koenzymem Q10, krzemem, cynkiem, NNKT i innymi. Nie tylko skóra odwdzięczy się pięknym wyglądem, ale również paznokcie i włosy. Dodatkowo zdrowe posiłki sprawiają, że czujemy się lepiej psychicznie.
Warto również ograniczyć spożywanie cukru do minimum, więc... --> Jedź mądrze!

Zapraszam na:
http://fasterbetternicer.blogspot.co.uk/2014/05/konkurs-na-agnes-blog-z-gesha-beauty.html

41 comments:

  1. Widzę, że mam problem z antyoksydantami. Z tego co wypisałaś to pijam tylko zieloną herbatę. Czas wprowadzić więcej produktów do menu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zdecydowanie warto- efekty będą widoczne w przyszłości. Wiem, że osoby młode nie myślą o procesach starzenia, ale zamiana diety i bycie w niej systematycznym gwarantuje, że będziesz wyglądać przynajmniej 5 lat młodziej.

      Delete
  2. Chyba wszystkie z tych produktów stosuję w swoim żywieniu:) Do tego dodałabym jeszcze ze pomocne jest picie wody o której właściwościach można by napisać artykuł,ale w odniesieniu do tego wypłukuje ona toksyny przy czym nawadnia komórki i skóra dzięki temu staje się elastyczna i napięta:)

    Widać że jesteś wspaniałym przykładem tego o czym piszesz:) Piękna!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Racja! Picie wody jest niezmiernie ważne by cieszyć się jędrną, dobrze nawilżoną skórą :-) wypijam z 2 litry dziennie!

      Delete
  3. Bardzo ciekawy post. Ja mam problem z jedzeniem warzyw, bo rzadko kiedy je akceptuję. Jestem typowym mięsożercą ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najlepiej znaleźć jakiś złoty środek na ich jedzenie- zmienić postać ich spożywania. Natomiast ja jestem warzywożercą z krwi i kości :P

      Delete
  4. Fajnie, że podałaś przykłady :) od razu czuję się jakbym miała większą wiedzę ;)

    ReplyDelete
  5. Powiem tylko, że wyglądasz niesamowicie (: Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  6. Piękny masz tej swój brzuszek :D ja jestem zadowolona ze swojego bo też już widzę zarys mięśni, muszę się zmotywować żeby wrócić do regularnych ćwiczeń ;)

    ReplyDelete
  7. Można poprosić o przepis na ten omlet z odżywką?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo proste: 3 jaja- 2 łyżki odżywki białkowej (ja mam Hemp Protein), łyżka płatków owsianych- dokładnie mieszam i smażę na oleju kokosowym.

      Delete
  8. Witaminy z grupy B zawierają ez w bardzo dużych ilościach drożdże.
    Jesteś świetnym przykładem na to, że to, co piszesz - działa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Racja,drożdże są bardzo dobre pod tym względem jednak dla ludzi z problemami jelitowymi nie bardzo:)

      Delete
    2. Setterka racja- dlatego o nich nie napisałam, bo ograniczam drożdże- czasem się pojawiają w chlebie jaki piekę (ale to raz na miesiąc? :P przestałam jeść chleb- aż się dziwie sama sobie, bo kiedyś uwielbiałam).

      Maggie dzięki ;-) oby działało jak najdłużej!

      Delete
  9. Mmmmm pyszne jedzonko - korzystny wpływ na skórę, a przy tym smaczniutkie :) !

    ReplyDelete
  10. Niby wiem, ten Twój post mi to wszystko ładnie poukładał, powinnam go przypiąć na lodówkę, ha,ha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dokladnie :) i zrobic w koncu te liste zakupow :)

      Delete
  11. Ależ pyszności. Zastanawiam się czy i mi dane będzie w życiu odnaleźć silną wolę;>

    ReplyDelete
    Replies
    1. To zależy wszystko od Ciebie, jeśli będziesz czekać aż silna wola Cię odnajdzie to zapomnij :>

      Delete
    2. O tak, Agnes ma rację. Kiedyś sama zadawałam sobie to samo pytanie co Ewa, aż wreszcie postanowiłam to zmienić i uświadomiłam sobie, ze to wszystko ode mnie zależy i co.. silnej woli nie brakuje - a jedzenie jest coraz zdrowsze : )

      Delete
    3. Bo taka prawda- wszystko zależy od nas samych :-) jak zdasz sobie z tego sprawę to życie staje się proste.

      Delete
  12. Super wpis :). Dzięki Tobie zaczęłam przywiązywać jeszcze większą wagę do tego, co jem i praktycznie zrezygnowałam z cukru :). Uwielbiam Cię :D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O tak :D dobrze, że pozbyłaś się cukru. Na zdrowie :D

      Delete
  13. Może jakieś fotomenu? Brakuje mi tych zdjęciowych podsumowań, bo to zawsze była (i nadal jest) ogromna inspiracja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A wiesz, zastanawiałam się nad tym ostatnio i tak myślałam, że trzeba do tego powrócić :-)

      Delete
    2. Super! Wypatruję z niecierpliwością! :D

      Delete
  14. To już wiem dlaczego tak świetnie wyglądasz! ;)
    Super, że napisałaś dla nas taki przydatny post. :)

    ReplyDelete
  15. bardzo przydatny post! :)
    pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  16. Tu się sprawdza jesteś tym co jesz :D

    ReplyDelete
  17. wiele tych produktów znajduje się w mojej diecie więc muszę chyba być piękna i jędrna haha :D
    zgadzam się, że Ty jesteś idealnym przykładem na to co piszesz! jesteś piękna! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bez wątpienia jesteś :D i zapewne o tym wiesz.

      Delete
    2. miewam gorsze dni, ale staram się myśleć, że jestem piękna i jędrna :D co to byłoby za życie bez kochania samej siebie? ;)

      Delete
  18. Znajdują się w mojej diecie, a jednak jędrnego ciała jeszcze nie mam ;/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nic się nie martw- wszystko w swoim czasie :-) a znając życie i podejście kobiet do swojego ciała- jesteś jędrna i zgrabna :-)

      Delete
  19. wszystko znajduje sie w moim jadlospisie :D

    ReplyDelete
  20. Bardzo ciekawy post :) Taka mała ściąga. Ostatnio czytałam artykuł o jagodach acai - i okazało się, że są nieco przereklamowane jesli chodzi o ich cudowne właściwości, a zamierzałam je kupić:P Do tych oksydantów dołożyłabym wszelkie inne owoce "jeżynowate" - nie wiem czy dobrze napisałam, ale chjyba każdy wie o jakie mi chodzi :)

    Pozdrawiam ciepło :)

    ReplyDelete
  21. gdzie w uk kupujesz olej kokosowy? (możesz podać link lub sklep?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W Acton na Market Street- jest taki mały sklepik ze zdrową żywnością.Ale w Whole Foods też widziałam- tak mi się zdaje, nie wiem jaka cena.

      Delete
  22. świetna i bardzo pomocna notka :) Dodaję do ulubionych :P

    ReplyDelete
  23. dieta to wiecej niz polowa sukcesu :))) świetne wskazowki Agnes;)

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych