6/06/2013

Płaski Brzuch - Plank

W kwestii ćwiczeń brzucha myślałam, że już mnie nic nie zaskoczy, a jednak! :D
 Dziwię się, że tak późno odkryłam tak wspaniałe ćwiczenie- PLANK.

 Plank przodem:
Jest to ćwiczenie stabilizujące oparte na treningu Alwyna Cosgrove’a, ma za zadanie wyrzeźbić talię, także  zadbać o dolny odcinek pleców, biodra i górną partię ud. 
Unieś ciało na  zgiętych w łokciach, tak by utrzymać się w prostej linii. Staraj się nie wypinać pośladków i utrzymać ciało w idealnie prostej pozycji. 
Utrzymaj pozycje przez 1 minutę.
źródło: internet

 Plank bokiem: 
na wzmocnienie bocznych mięśni brzucha
Unieś ciało na zgiętym łokciu w pozycji bocznej, tak aby utrzymać prostą linie.

Plank bokiem jest zdecydowanie trudniejszy niż przodem, ponieważ ciężar ciała rozkłada się na dwa a nie na cztery punkty. 
Wytrzymać 30 sekund- co dla mnie na początku było wyjątkowo trudne, dlatego pomagam sobie kładąc dwie stopy na podłożu tak jak widać na zdjęciu. Od dziś jest stopa na stopie, a 30 sekund jest zdecydowanie łatwiejsze niż na początku:-)

Zapraszam do podjęcia wyzwania 28-Day Fitness Challenge, warto zacząć dbać o swoje ciało!

Agnes:-*


37 comments:

  1. Takie banalne a takie trudne... Staram się robić deskę ale mi to tak elegancko jak Tobie nie wychodzi :*

    ReplyDelete
  2. ale masz piękne nóżki

    <3 plank

    ReplyDelete
  3. świetne zdjęcia i opisy, mój brzuch to wielka oponka, chyba podejmę wyzwanie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj warto:-) ćwiczenie mocno daje po mięśniach brzucha:-)

      Delete
  4. o taaak, uwielbiam planki!

    jeszcze nie tak dawno, plank bokiem, był dla mnie praktycznie niewykonalny, teraz jest już o niebo lepiej! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnie plank bokiem zupełnie zaskoczył:D Kocham go

      Delete
  5. Pomocne rady, ja tez robie te cwiczenia z tym, ze nie systematycznie :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ważne, że ćwiczysz:-) głowa do góry

      Delete
  6. O tak,plank to idealny wybór:)

    ReplyDelete
  7. pomyślałam sobie ze będę ćwiczyć codziennie ale chyba za szybkie tempo sobie narzuciłam
    cały czas mam w głowie to co mi napisałaś że nie należy sobie narzucać za dużo i masz rację bo jak się przetrenuję to przejdzie mi cała ochota na ćwiczenia a przecież nie o to chodzi
    dlatego robię sobie przerwy żeby moje ciało się nie nadwyrężyło ćwiczenie ma sprawiać radość a nie przykry obowiązek :)
    na takie ćwiczenia przyjdzie czas na razie mam problem z pompkami

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nic się nie martw. Małymi krokami dojdziesz do wprawy.

      Delete
  8. własnie próbowałam i nawet 30 sekund jest wręcz impossibru:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha:-) no tak za pierwszym razem jest ciężko;-P

      Delete
  9. ja za 1 razem wytrzymalam w tej pozycji przodem jak kiedys robilam 40 sekund, od dzis zaczynam znowu!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No to dużo:-) Jestem z ciebie dumna:-)

      Delete
  10. bokiem na początku nie realne, teraz daję radę:)

    ReplyDelete
  11. nowa seria : cwicz z Aga ! nie z chodakowska ;)) x x x

    ReplyDelete
  12. niestety nie mam żadnego zdjęcia mojego szpinaku :)

    uwielbiam plank ;d

    i przodem i bokiem ;d super ćwiczenie !

    ReplyDelete
  13. dodam te ćwiczonka do swoich :)

    ReplyDelete
  14. koniecznie wypróbuję podczas najbliższych treningów! :)

    ReplyDelete
  15. a mi cały czas brakuje na ćwiczenia :(
    Nie masz czegoś co można stosować w metrze ;))

    ReplyDelete
  16. uwielbiam deske :)) od jakiegos czasu cwicze regularnie

    ReplyDelete
  17. ja mam największy problem z boczkami....ale ćwiczę :)

    ReplyDelete
  18. wyglaa prosto, ale tylko wyglada;D

    ReplyDelete
  19. Jakie Ty masz zgrabne nogi! Też bym takie chciała :)

    ReplyDelete
  20. Masz świetne nogi, nie ma co ;). Ćwiczenia fajne, może w przyszłości spróbuje.

    ReplyDelete
  21. przyda mi się to ćwiczenie na kompleks mojego życia= brzuch :)

    ReplyDelete
  22. Też wykonuje takie ćwiczenia. Kocham ćwiczyć, nie wyobrażam sobie dnia bez treningu, najbardziej lubię ćwiczyć z moim facetem, lekkim obciążeniem, ale lubię z kimś bardziej niż sama z asekuracją.
    Masz super figurę!
    Buziaczki :**

    ReplyDelete
    Replies
    1. ćwiczenia z moim facetem? :P nie pytam jakie :D

      Delete
  23. Zazdroszczę nóżek :3
    Ja to ani tego planka nie umiem zrobić ani tego, nie wiem, być może robię coś źle :( Jeszcze ten przodem..okej, ale bokiem to nie ma bata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest dość trudne ćwiczenie:-) trzeba trochę cierpliwości zanim się uda

      Delete
  24. podoba mi sie ze robisz wlasne cwiczenia i opisujesz te treningi znam tylko jeszcze jedna blogerke, ktora tak robi :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-) daj mi do niej linka, może mnie zainspiruje czymś nowym:-)

      Delete
  25. Plank -( Nigdy nie wiedziałam jak to się nazywa - zawszę mówiłam - utrzymać pozycję poziomą) jak robiłam pierwszy raz wytrzymałam 6 sekund :D Ha mały wielki sukces ostatnio 25 sekund :D Dzisiaj znowu spróbuję

    ReplyDelete
  26. zawsze jak robię plank przodem pies wchodzi mi pod klatkę piersiową i leży :D

    ReplyDelete

Dodaj do obserwowanych